| کد مطلب: ۱۱۲۶۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

کشف «شهر مخفی مردگان»/۳۰۰ مقبره باشکوه و گنجینه‌های ۴۵۰۰ ساله / عکس

دانشمندان اخیراً در مصر، آرامگاه عظیمی را کشف کردند که در آن بیش از ۳۰۰ مقبره وجود دارد و حالا این سایت را «شهر مردگان» نامیده‌اند.

کشف «شهر مخفی مردگان»/۳۰۰ مقبره باشکوه و گنجینه‌های ۴۵۰۰ ساله / عکس

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  اخیراً دانشمندان در نزدیکی شهر اسوان در مصر، موفق به کشف یک سایت بزرگ تدفین شده‌اند که در آن بیش از ۳۰۰ مقبره واقع‌شده است. این منطقه حدود ۴۵۰۰ سال پیش منطقه‌ای تجاری، نظامی و معدنی بوده ولی دلیل آنکه مردم چرا در آنجا زندگی می‌کردند، هنوز مشخص نیست.

بر اساس گزارش‌ها باستان شناسان به مدت پنج سال در این سایت مشغول بررسی بوده‌اند و اخیراً ۳۶ مقبره را در آنجا یافته‌اند که در یک دوره ۹۰۰ ساله دوبار مورداستفاده قرار می‌گرفته‌اند.

شهر مخفی مردگان

 

هر یک از این مقبره‌ها، بین ۳۰ تا ۴۰ مومیایی را در خود جای‌داده و در برخی از این مقبره‌ها، اعضای یک خانواده دفن شده بودند.

پاتریزیا پیاسنتینی، باستان‌شناس دانشگاه میلان در این رابطه گفت: «این کشفی واقعاً دیدنی و منحصربه‌فرد در مصر است که ما آن را شهر مردگان نامیده‌ایم.»

او درعین‌حال به این نکته اشاره کرد که این سایت تدفین، در نزدیکی مقبره آقاخان سوم واقع‌شده و حدود ۸۲ کیلومتر وسعت دارد و دارای ۱۰ تراس از مقبره‌های باستانی است که به‌صورت لایه‌ای چیده شده‌اند.

در این حفاری به‌علاوه مشخص شد که افراد با توجه به طبقه اجتماعی‌شان در طبقات مختلفی دفن می‌شدند؛ یعنی افرادی که متعلق به طبقه اجتماعی بالاتری بودند در سمت بالایی تپه آرام می‌گرفتند؛ افرادی با طبقه اجتماعی متوسط در طبقات میانی و افراد ضعیف در بخش پائینی تپه دفن می‌شدند.

قدمت این مقبره‌ها به حدود قرن ششم قبل از میلاد مسیح تا قرن نهم پس از میلاد مسیح برمی‌گردد. اعضای این گروه معتقدند که احتمالا بیشتر افرادی که در این شهر مردگان دفن شده‌اند، بر اثر بیماری درگذشته‌اند.

نکته جالب‌توجه دیگر اینجاست که در داخل بسیاری از این قبرها، نذورات زیادی نیز یافت شده است.

اعضای این تیم همچنان به مطالعه درباره قبرها و بقایای باقی‌مانده ادامه می‌دهند. طبق گفته پیاسنتینی، آن‌ها ارزش و احترام زیادی برای این مکان و مردگانی که در آنجا دفن هستند قائلند: «اینجا محل استراحت آن‌هاست. ما داستان زندگی آن‌ها را کشف می‌کنیم و سپس آن‌ها را به داخل قبرهایشان برمی‌گردانیم و قبر را می‌بندیم. این موضوع از همان ابتدا برای من اهمیت زیادی داشت.»

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار