| کد مطلب: ۱۱۳۰۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد

پاتک پلیس به شرکت‌های هرمی؛ دستگیری ۶۱ نفر و پلمب ۷ شرکت

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: اجرای مرحله دوم طرح شناسایی و پلمب شرکت های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی در کشور منجر به دستگیری ۶۱ نفر شد.

پاتک پلیس به شرکت‌های هرمی؛ دستگیری ۶۱ نفر و پلمب ۷ شرکت

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، سردار محمد قنبری؛ رئیس پلیس آگاهی فراجا اظهار کرد: در راستای شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی، در سال جاری چهار مرحله طرح شناسایی و مقابله با شرکت‌های هرمی پیش‌بینی شده است که مرحله دوم آن به مدت 6 روز از اواخر تیرماه امسال با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود توسط رده‌های متناظر پلیس آگاهی در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در این خصوص کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با تلاش شبانه‌روزی موفق شدند، تعداد 61 نفر را دستگیر و تعداد 7 شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و 7 مکان دسیسه‌های هرمی را پلمب کنند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه فعالیت در شرکت‌های هرمی به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب شده و پیگرد قانونی دارد، گفت: پیشنهاد دعوت به کار و استخدام در شرکت‌های معتبر با درآمد زیاد یکی از ترفندهای شرکت‌های هرمی است.

وی تصریح کرد: مجبور کردن افراد به خرید محصولات یا خدمات شرکت، یکی از نشانه‌های فعالیت شرکت‌های هرمی است و این نوع شرکت‌ها همیشه فعالیت خود را یک نوع تجارت قانونی و مشروع معرفی می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه نحوه فعالیت شرکت‌های هرمی در سایت ایران هشدار www.iranhoshdar.ir اطلاع‌رسانی شده است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مجاز به فعالیت دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به آدرس www.enamad.ir هستند که هموطنان عزیز می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنند.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار