| کد مطلب: ۱۱۲۹۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد

دستگیری ۱۱ دلال ارزی در قم

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی قم گفت: ۱۱ دلال ارزی که اقدام به خرید و فروش ارز می‌کردند در اواخر تیرماه در قم دستگیر شدند.

دستگیری ۱۱ دلال ارزی در قم

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، سرهنگ علی تیموری امروز در دومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به شناسایی 11 دلال ارزی در اواخر تیرماه در این استان گفت: از این تعداد دلال، مقادیر زیادی ارز خارجی کشف شد.

وی اظهار داشت: این دلالان در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه‌(س)، اقدام به خرید و فروش ارز می‌کردند.

تیموری در ادامه اجرای عملیات جمع‌آوری دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز در استان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: شرکت مخابرات برای شناسایی متخلفان و محل قرار گرفتن دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز، باید آی‌پی‌ها را در اختیار پلیس قرار دهد.

وی با بیان این نکته که نرخ رشد کشف تخلف‌های ارزی و کالایی از آغاز سالجاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایشی بوده است بیان کرد: در برخی موارد مانند خودروهای توقیفی، تعداد پرونده‌ها و تعداد متهمان، این افزایش، جزیی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همچنین افزود: ارزش ریالی اقلام اکتشافی قاچاق، 45 درصد رشد داشته‌است.

وی در ادامه یادآور شد: در برخی اقلام ضد فرهنگی مانند سیگار و تجهیزات دریافت از ماهواره نیز کاهش کشفیات را داشته‌ایم.

تیموری با بیان اینکه از ابتدای امسال، در مجموع 26 دستگاه خودروی سنگین و نیمه‌سنگین در محورهای مواصلاتی استان توقیف شد تصریح کرد: ارزش کالاهای جاسازی شده در این خودروها، 358 میلیارد ریال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هفت دستگاه خودروی حامل 85 هزار لیتر سوخت قاچاق نیز در محورهای مواصلاتی استان شناسایی و توقیف شد. حجم کل سوخت‌های قاچاق که طی سالجاری در استان کشف شده، 120 هزار لیتر می‌باشد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی قم همچنین توقیف 138 دستگاه خودروی حمل‌کننده کالای قاچاق موسوم به شوتی در محورهای مواصلاتی را نیز مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اموال مکشوفه از این خودروها، بالغ بر 325 میلیارد ریال است.

تیموری شناسایی 37 دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق را نیز مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ارزش کالاهای کشف شده از این اتوبوس‌ها، 79 میلیارد ریال است.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار