| کد مطلب: ۱۱۴۱۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

اتهام زلنسکی علیه پیونگ یانگ/ پای کره شمالی به جنگ اوکراین باز شد؟

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که کره شمالی برای حمایت از ارتش مسکو نیرو به روسیه اعزام کرده است.

اتهام زلنسکی علیه پیونگ یانگ/ پای کره شمالی به جنگ اوکراین باز شد؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ زلنسکی در پیام شبانه خود گفت: ما شاهد افزایش ائتلاف میان روسیه و رژیم‌هایی مانند کره شمالی هستیم. این ائتلاف دیگر فقط در مورد ارسال سلاح نیست بلکه درباره انتقال نیرو از کره شمالی به ارتش اشغالگر است.

رسانه‌های اوکراینی گزارش داده بودند که ۶ افسر ارتش کره شمالی سوم اکتبر (۱۲ مهر ماه) در جریان حملات موشکی اوکراین به مواضع روسیه در نزدیکی دونستک کشته شدند.

کیم یونگ هیون وزیر دفاع کره جنوبی سه‌شنبه به نمایندگان مجلس این کشور گفت که به نظر گزارش رسانه‌های اوکراین صحت دارد.

وزیر دفاع کره جنوبی گفت: ارزیابی ما با توجه به شرایط مختلف این است که تلفات در میان افسران و سربازان کره شمالی در اوکراین بسیار محتمل است و به نظر می‌رسد که پیونگ یانگ نیروهای بیشتری برای این جنگ اعزام خواهد کرد.

وی افزود: مساله اعزام نیروها با توجه به توافق دوجانبه و ائتلاف نظامی بین کره شمالی و روسیه بسیار محتمل به نظر می‌آید.

زلنسکی اخیرا در سخنانی در سازمان ملل کره شمالی و ایران را متهم کرده بود که با ارسال تسلیحات به روسیه در جنگ اوکراین مشارکت دارند؛ اتهامی که هر دو کشور آن را رد کرده‌اند.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی و معاون مدیرکل بخش تبلیغات و اطلاعات حزب کارگران این کشور در پاسخ به ادعای رییس‌جمهوری اوکراین که پیونگ یانگ را همدست روسیه خوانده بود، این اظهارات را یک «اتهام سیاسی بی‌اساس» توصیف کرد.

وی افزود: جهان از ترفندهای زلنسکی خسته شده و بهتر است که او برای حفظ صلح جهانی پیش از آنکه دیر شود، از قدرت کناره‌گیری کند.

کیم یو جونگ همچنین کمک هشت میلیارد دلاری اخیر آمریکا به اوکراین را اشتباهی بزرگ و احمقانه توصیف کرد و گفت: آمریکا و غرب نباید هشدارهای جدی روسیه را نادیده بگیرند. آیا آنها می‌توانند پیامدهای بازی با آتش در برابر یک ابرقدرت هسته‌ای را مدیریت کنند؟

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار