| کد مطلب: ۱۱۴۱۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

ترامپ در نظرسنجی‌ها به هریس رسید/ عکس

نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد «کامالا هریس» که پس از مناظره انتخابات با «دونالد ترامپ» شاهد افزایش چشمگیر محبوبیت خود در میان رأی‌دهندگان بود، اکنون متوقف شده و میزان محبوبیتش با ترامپ یکسان است.

ترامپ در نظرسنجی‌ها به هریس رسید/ عکس

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ نظرسنجی تازه شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و «کامالا هریس» رقیب دموکرات وی از محبوبیت یکسانی برخوردار هستند و ترامپ توانسته خود را به هریس برساند.

درحالی‌که سه هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده باقی مانده، این نظرسنجی تازه نشان می‌دهد نسبت به یک ماه گذشته، از محبوبیت هریس کاسته و بر محبوبیت ترامپ افزوده شده است.

رسانه آمریکایی با استناد به آرای ۴۸ درصد هر ۲ نامزد این انتخابات، اعلام کرده است که دیگر نشانه‌ای از پیشرفت محبوبیت هریس مشاهده نمی‌شود و این رقابت بسیار تنگاتنگ دنبال می‌شود. در نظرسنجی ماه گذشته ان‌بی‌سی نیوز، ترامپ ۴۴ درصد از آرا را به خود اختصاص داده بود و هریس با ۴۹ درصد، پیشتاز بود.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، یکی از دلایل کاهش محبوبیت هریس نسبت به ترامپ این است که او هم‌حزبی و معاون «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده است و رأی‌دهندگان آمریکایی او را نه نماد یک تغییر بنیادین در روند سیاسی، بلکه به‌عنوان نماد تداوم سیاست‌های موجود می‌بینند.

 

بااین‌حال، ۱۰ درصد از رأی‌دهندگان به هریس و ترامپ گفتند که ممکن است نظر خود را تغییر دهند. بسیاری از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی هم گفتند هنوز نمی‌دانند در انتخابات پنجم نوامبر (۱۵ آبان) به کدام یک از نامزد‌ها رأی بدهند.

آمار‌ها نشان می‌دهد هریس و ترامپ رقابت پایاپایی دارند و بر اساس این نظرسنجی، هریس باید بر جذب رأی‌دهندگان مردد تمرکز کند و ترامپ هم باید به افرادی که ممکن است به او رأی دهند تضمین دهد رفتار‌های غیرقابل‌پیش‌بینی و جنجالی دور اول ریاست‌جمهوری خود را تکرار نخواهد کرد.

چهار درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند اگر ناچار به انتخاب میان یکی از این ۲ چهره باشند، یا در انتخابات شرکت نمی‌کنند یا هنوز نمی‌دانند به کدام یک از آنها رأی بدهند.

گرچه در یک رقابت فرضی دوجانبه میان هریس و ترامپ، آرای رأی‌دهندگان به‌صورت مساوی میان ترامپ و هریس پخش خواهد شد، اما در یک رقابت آزاد با حضور دیگر نامزدها، نظرسنجی ان‌بی‌سی نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان به ترامپ و ۴۶ درصد به هریس رای می‌دهند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد اگر میزان مشارکت به نفع جمهوری‌خواهان افزایش یابد، ترامپ با نتیجه ۷۹-۴۷ هریس را شکست می‌دهد، اما اگر میزان مشارکت دموکرات‌ها بیشتر شود، این هریس است که با ۴۹ درصد آرا پیشتاز است و ترامپ تنها ۴۶ درصد از رای‌ها را به دست می‌آورد.

علاوه‌برآن، نظرسنجی تازه ان‌بی‌سی نشان می‌دهد که هریس در میان رأی‌دهندگان سیاه‌پوست محبوبیت بسیار بیشتری دارد و با نتیجه ۸۴ درصد در برابر ۱۱ درصد، ترامپ را شکست می‌دهد. او همچنین در میان رأی‌دهندگان ۱۸ تا ۳۴ سال با نتیجه ۵۷-۳۷ و در میان سفیدپوستان تحصیل‌کرده با نتیجه ۵۵-۴۱ ترامپ را شکست می‌دهد.

در مقابل، در میان رأی‌دهندگان روستایی در آمریکا، ترامپ با نتیجه ۷۸-۲۳، در میان رأی‌دهندگان سفیدپوست با ۵۶-۴۲ و در میان سفیدپوستانی که به کالج نرفته‌اند با نتیجه ۶۵-۳۳ پیروز می‌شود.

ان‌بی‌سی نیوز همچنین اعلام کرد محبوبیت هریس در میان زنان آمریکایی ۱۴ درصد و محبوبیت ترامپ در میان مردان آمریکایی ۱۶ درصد بیشتر از نامزد رقیب است.

نظر سنجی

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار