| کد مطلب: ۱۱۴۱۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد

درخواست ۹ کشور اروپایی برای آتش بس فوری بین اسرائیل و لبنان

سران ۹ کشور عضو اتحادیه اروپا روز جمعه پس از تشدید گسترده درگیری‌ها میان لبنان و رژیم صهیونیستی خواستار آتش‌بس فوری میان دو طرف شدند.

درخواست ۹ کشور اروپایی برای آتش بس فوری بین اسرائیل و لبنان

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ سران گروه ۹ کشور حوزه دریای مدیترانه موسوم به MED۹ که شامل فرانسه، یونان، اسپانیا، ایتالیا، مالت، پرتغال، قبرس، اسلونی و کرواسی است، در بیانیه مشترکی گفتند: در بحبوحه درگیری‌های غزه، ما نگرانی عمیق خود را نسبت به تشدید تقبال نظامی میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان ابراز می‌کنیم.

رویترز گزارش داد، این بیانیه که در پی نشست سران MED۹ در قبرس صادر شد، افزود: ما به دنبال آتش‌بس فوری در امداد خط آبی و ارسال به‌موقع کمک‌های بشردوستانه به لبنان هستیم.

از سوی دیگر، سه کشور اروپایی فرانسه، ایتالیا و اسپانیا جمعه شب با صدور بیانیه مشترکی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان موسوم به «یونیفل» را محکوم کرده و آن را «غیرقابل توجیه» خواندند.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (جمعه) یک پست دیدبانی متعلق به یونیفل را در ناقوره هدف قرار دادند که باعث زخمی شدن ۲ صلح‌بان سریلانکایی شد. حمله مشابه دیگری نیز روز گذشته (۱۹ مهر) به زخمی شدن دو صلح‌بان دیگر منجر شد.

یک سخنگوی یونیفل به رسانه‌ها گفت که حملات رژیم اسرائیل عمدی بوده است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه جمعه گفت که پاریس هدف قرار گرفتن عامدانه نیروهای یونیفل توسط اسرائیل را تحمل نخواهد کرد. وزارت خارجه فرانسه نیز به همین خاطر سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس را احضار کرد.

«پیتر استانو» سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا نیز روز جمعه با تکرار موضع انتقادی اتحادیه درباره حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای یونیفل در جنوب لبنان اعلام کرد که این موضوع به‌عنوان یک اولویت در جلسه آتی شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار