| کد مطلب: ۱۱۴۱۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد

طرح شیطانی اسرائیل برای غزه فاش شد

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی، دستور کار خطرناکی را پیش می برند که با اهداف جنگی اعلام شده توسط دولت اسرائیل و همچنین با منافع دولت که هنوز خود را بخشی از جامعه بین المللی می داند، در تعارض جدی است.

طرح شیطانی اسرائیل برای غزه فاش شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، روزنامه اسرائیلی هاآرتص در مقاله ای نوشت که دو وزیر راست افراطی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به دنبال تصویب و اجرای طرح «اشغال غزه» و اسکان یهودیان در آن منطقه بوده و به همین دلیل، خواستار قطع کمک های بشردوستانه به ساکنان غزه یا انتقال مسئولیتش به دولت و ارتش اسرائیل شده اند.

طبق ادعای هاآرتص، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی، دستور کار خطرناکی را پیش می برند که با اهداف جنگی اعلام شده توسط دولت اسرائیل و همچنین با منافع دولت که هنوز خود را بخشی از جامعه بین المللی می داند، در تعارض جدی است. طبق ادعای نویسنده هاآرتص، جامعه بین الملل اجازه نمی دهد که راست گراهای افراطی نقشه های خود را اجرایی کنند و این مساله اسرائیل را در معرض خطر جدی قرار خواهد داد.

بر اساس شواهد ارائه شده، راست گراهای افراطی به دنبال سوء استفاده از فرصتی هستند که جنگ اخیر در غزه برایشان فراهم کرده است. طبق اعلام هاآرتص، مشکل بزرگ این است که جاه طلبی های توسعه طلبانه بن گویر و اسموتریچ توسط نتانیاهو شنیده می شود و آنها نفوذ زیادی روی نخست وزیر اسرائیل دارند.

نتانیاهو عصر یکشنبه جلسه ای را برای بحث در مورد طرح دو وزیر مذکور و همچنین، هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش و رونن بار، رئیس شین بت یا شاباک، برگزار کرد. در این جلسه با انتقال مسئولیت کمک های بشردوستانه به اسرائیل مخالفت شد و اعضاء کابینه جنگ مدعی شدند که این اقدام جان سربازان اسرائیل را به خطر می اندازد و به بودجه ای هنگفت و نیز تخصیص نیروی انسانی زیاد به این کار، نیاز دارد. وزرای تندرو اسرائیل به دنبال تصویب این طرح بودند تا از این طریق، آرام آرام مسئولیت غزه را بر عهده گرفته و مقدمات را برای حضور بیش از پیش صهیونیست ها در این منطقه و تسلط سیاسی بر آن فراهم کنند.

ارتش خدا؟

نویسنده هاآرتص خاطرنشان می کند که اسموتریچ به نظرات فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل اهمیتی نمی دهد، زیرا او ارتش را صرفاً یک نیروی دفاعی می داند، در حالی که معتقد است خودش و طرفدارانش نماینده "ارتش خداوند" هستند. این تلقی به وضوح مقابل و مخالف اهدافی است که توسط دولت تعیین و اعلام شده است. طبق ادعای هاآرتص، در قلب دولت نتانیاهو دو رویکرد وجود دارد که با هم در تقابلند. یکی از این دو رویکرد مربوط به بن گویر و اسموتریچ است و دیگری به اعضای سکولار کابینه مربوط می شود.

طبق ادعای هاآرتص، اسموتریچ همچنین به توضیحات گالانت در مورد سربازانی که مورد حمله قرار گرفته اند اهمیتی نمی دهد و کشته شدن سربازان برایش مهم نیست و معتقد است برای تحقق هدف باید کشته داد. همچنین، او با اینکه وزیر دارایی است اما به هزینه های بالای اقتصادی نیز اهمیتی نمی دهد.

هاآرتص ضمن انتقاد از تندروهای اسرائیلی، نسبت به هر اقدامی که حکومت نظامی در غزه را تقویت کند، چه موقت و چه دائم، هشدار داد و گفت: حکومت «موقت» از دیدگاه اسرائیل همیشه به معنای هموار کردن مسیر برای شهرک نشینان جهت سوء استفاده از وضعیت و پیچیده کردن دائمی امور است.

البته خود هاآرتص هم که یک رسانه صهیونیست است عقایدی دارد که به ضرر فلسطینی ها است. هاآرتص معتقد است دولت اسرائیل باید حکومت بدیل و جدیدی برای غزه تعیین کند. این نشریه از اسرائیل خواست با متحدان خود برای حمایت از یک حکومت آلترناتیو فلسطینی جهت به دست گرفتن قدرت در غزه با نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری کند.

منبع : خبر فوری

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار