| کد مطلب: ۱۱۴۰۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد

واشنگتن پست: 20 موشک به پایگاه هوایی نواتیم و 3 موشک به پایگاه تل نوف برخورد کرده است

ویدئوهای تایید شده توسط واشنگتن پست نشان می‌دهد که 20 موشک به پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نقب و سه موشک به پایگاه تل نوف در مرکز اسرائیل اصابت کرده‌اند.

واشنگتن پست: 20 موشک به پایگاه هوایی نواتیم و 3 موشک به پایگاه تل نوف برخورد کرده است

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ واشنگتن‌پست نوشت: بر اساس فیلم‌ها و عکس‌های بررسی شده از این حمله و پیامدهای آن، دست‌کم 22 موشک بالستیک دوربرد ایران سه‌شنبه شب دفاع هوایی اسرائیل و متحدانش را شکستند و دست‌کم سه تأسیسات نظامی و اطلاعاتی را مورد اصابت قرار دادند یا در نزدیکی آن فرود آمدند.

لوئیس گفت که تیمش تنها در نواتیم 32 برخورد را شمارش کرده است.

در شمال پایگاه هوایی نواتیم، ویدئویی که از بالکن هتل هیلتون در تل‌آویو گرفته شده است، دو موشک را نشان می‌دهد که با سرعت در آسمان از شرق به سمت سینما سیتی گلیلوت در نزدیکی مقر موساد حرکت می‌کنند. یکی به زمین برخورد می‌کند و درخشش نور بزرگی از خود ساطع می‌کند. دیگری به دریا می‌افتد.

ویدئویی که بلافاصله پس از آن فیلم‌برداری شد و روز سه‌شنبه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، یک دهانه عریض را در وسط یک بزرگراه نشان می‌دهد که ترافیک را به طور کامل متوقف کرده‌ است. وسایل نقلیه نزدیک به محل برخورد، در لایه نازکی از خاک پوشیده شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که چه نوع موشکی در این حمله استفاده شده است.

خبرگزاری دولتی مهر گفت که از موشک‌های قدر و عماد استفاده شده و افزود که 90 درصد موشک‌ها به اهداف خود اصابت کرده است. موشک‌های قدر و عماد از دوربردترین موشک‌های زرادخانه ایران هستند. ایران همچنین اعلام کرد که برای اولین بار از موشک فتاح-1 استفاده کرده است که می‌تواند در سرعت بالا مانور دهد تا از رهگیری جلوگیری کند.

 

منبع : اکو ایران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار