| کد مطلب: ۱۱۴۰۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد

موضع شورای امنیت درباره حمله موشکی ایران چه بود؟

نشست اضطراری شورای امنیت درباره پاسخ موشکی ایران به حملات رژیم اسرائیل صبح چهارشنبه به وقت محلی با حضور آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل برگزار شد.

موضع شورای امنیت درباره حمله موشکی ایران چه بود؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در این نشست اضطراری شورای امنیت گفت: آتش ناشی از درگیری (بحران) در خاورمیانه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جهنم است. اکنون زمان آتش بس در غزه و توقف خصومت ها در لبنان است.

او افزود: آمریکا و فرانسه - با حمایت چند کشور دیگر - یک آتش بس موقت را پیشنهاد کرده اند که امکان از سرگیری مذاکرات را فراهم می کند. اسرائیل این پیشنهاد را رد کرد و حملات خود را از جمله بمباران مقر حزب الله که در آن رهبر آن کشته شد، افزایش داد. حزب الله به حملات راکتی و موشکی به اسرائیل ادامه داده است. و دیروز، نیروهای اسرائیل آنچه را «تجاوزات محدود» به جنوب لبنان اعلام کردند، انجام دادند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: دیروز ایران حدود ۲۰۰ موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرد. ایران اعلام کرد که این اقدام در واکنش به قتل حسن نصرالله و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عباس نیلفروشان در هفته گذشته و همچنین کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران در ماه ژوئیه بوده است. 

گوترش اضافه کرد: میلیون ها نفر در سراسر اسرائیل و سرزمین های اشغالی فلسطین مجبور به جستجوی سرپناه شدند. در حملات ایران یک نفر فلسطینی در کرانه باختری اشغالی کشته شد. همانطور که در رابطه با حمله ایران در ماه آوریل اعلام کردم، من دوباره حمله موشکی گسترده دیروز ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می کنم. 

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد:  این حملات به طور متناقض هیچ کمکی به آرمان مردم فلسطین یا کاهش رنج آنها نمی کند.اکنون زمان توقف خصومت ها در لبنان، اقدام واقعی برای اجرای کامل قطعنامه های ۱۵۵۹ و ۱۷۰۱ شورای امنیت، هموار کردن راه برای تلاش های دیپلماتیک برای صلح پایدار فرا رسیده است.   زمان آن فرا رسیده است که چرخه بیمارگونه تشدید تنش که مردم خاورمیانه را مستقیماً به سمت دره هدایت می کند، متوقف شود.  

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: هر تشدید بهانه ای برای تشدید بعدی بوده است.  ما هرگز نباید تلفات عظیمی را که این درگیری فزاینده بر غیرنظامیان وارد می کند، فراموش کنیم. ما نمی توانیم از نقض سیستماتیک قوانین بین المللی بشردوستانه چشم بپوشیم.  این چرخه مرگبار خشونت باید متوقف شود.  زمان رو به پایان است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار