| کد مطلب: ۱۱۳۹۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد

هاشم صفی الدین جانشین سیدحسن نصرالله می شود

پس از شهادت سیدحسن نصرالله ، گمانه‌زنی‌ها در مورد جانشینی رهبر حزب الله نیز افزایش یافت و بر اساس برخی گزارشات هاشم صفی الدین به عنوان محتمل‌ترین گزینه معرفی شده است.

هاشم صفی الدین جانشین سیدحسن نصرالله می شود

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مقامات حزب الله پیش از این همواره اعلام کرده‌اند که ترور رهبران گروه مقاومت تنها تأثیرات محدودی در میدان جنگ خواهد داشت و دیگران به سرعت به جای آنها قیام خواهند کرد. در حال حاضر نیز محتمل‌ترین گزینه جانشینی که توسط برخی رسانه‌ها برای جانشینی سید حسن نصرالله مطرح شده، هاشم صفی الدین است. گفته می‌شود که وی در کنار سید حسن نصرالله و نعیم قاسم، جزء سه رهبر اصلی حزب الله محسوب می‌شوند.

صفی الدین متولد 1964، در جنوب لبنان، روحانی برجسته شیعه لبنان و از مقامات ارشد حزب الله است. اکنون نام او به عنوان گزینه اصلی جانشینی احتمالی نصرالله مطرح شده است. البته گمانه زنی‌ها در مورد این نقش از سال 2006 تشدید شد. صفی الدین همچنین یکی از شش روحانی عضو مجلس شورا، نهاد عالی مشورتی حزب الله است و در سال 2001 به عنوان رئیس شورای اجرایی انتخاب شد.

گفته می‌شود که صفی الدین در حوزه نظامی تخصص بالایی دارد؛ وی در سال 2010 به عنوان فرمانده نظامی جنوب لبنان منصوب شد – منطقه‌ای کلیدی در درگیری طولانی مدت حزب الله با اسرائیل.

رویترز و تایمز اسرائیل نیز در گزارش‌های خود به احتمال جانشینی هاشم صفی الدین اشاره کرده‌اند. فیلیپ اسمیت -کارشناس نظامی- در گفتگو با رویترز گفت روابط خانوادگی و شباهت ظاهری صفی الدین با نصرالله و همچنین موقعیت مذهبی او به عنوان یکی از نوادگان محمد –پیامبر مسلمانان- به نفع او محسوب می‌شود.

هاشم صفی الدین پسر عموی حسن نصرالله است و به عنوان نفر دوم در حزب الله در نظر گرفته می‌شود. برادر او، عبدالله صفی الدین، نیز نماینده حزب الله در ایران است.

 

 

منبع : ایسکانیوز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار