| کد مطلب: ۱۱۳۷۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد

راز سفر قریب الوقوع وزیر خارجه مصر به ایران

قاهره به دنبال حمایت از منافع راهبردی خود در منطقه است؛ به‌ویژه که بر دریانوردی در کانال سوئز و به تبع آن درآمد مصر تاثیر داشته است؛ به‌ویژه که مصر از بحران اقتصادی خطرناکی رنج می‌برد. طبق آخرین آمار که اواخر ژوئیه منتشر شد، کانال سوئز ۲۳.۴‌درصد از درآمد‌های خود در مقایسه با سال گذشته را از دست داده است

راز سفر قریب الوقوع وزیر خارجه مصر به ایران

به گزارش آرمان ملی آنلاین، منابع خبری از تحرکات گسترده مصر برای کاهش تنش در دریای سرخ و پرونده جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر دادند و به سفر قریب الوقوع وزیر خارجه مصر به تهران اشاره کردند. العربی الجدید از تحرکات و تلاش‌های مصر با هدف کاهش تنش در دریای سرخ و دستیابی به سازوکاری برای حل بحران سیاسی یمن از طریق رایزنی با انصارالله و ایران خبر داد.

براساس این گزارش، این رسانه نوشت: قاهره به دنبال حمایت از منافع راهبردی خود در منطقه است؛ به‌ویژه که بر دریانوردی در کانال سوئز و به تبع آن درآمد مصر تاثیر داشته است؛ به‌ویژه که مصر از بحران اقتصادی خطرناکی رنج می‌برد.

طبق آخرین آمار که اواخر ژوئیه منتشر شد، کانال سوئز ۲۳.۴درصد از درآمدهای خود در مقایسه با سال گذشته را از دست داده است؛ به ویژه که برخی شرکت‌های باربری مسیر خود را تغییر داده و مسیرهای جایگزین را برگزیده‌اند.

بر اساس اطلاعات واصله به العربی الجدید، اقداماتی در قاهره برای میزبانی از هیاتی از انصارالله طی روزهای آتی با هماهنگی مقامات سعودی در راستای دستیابی به راهکار سیاسی در یمن جریان دارد تا مقامات شورای انتقالی یمن (وابسته به عربستان) و مقامات انصارالله را دور هم جمع کنند. تحرکات مصر در این زمینه در راستای هماهنگی گسترده میان قاهره، ریاض و آنکاراست که آمادگی خود را برای ایفای نقش در چارچوب همکاری مشترک میان قاهره و دو پایتخت عربی اعلام کرده‌اند.

این اقدامات در راستای بخشی از حرکات گسترده مصر درباره جنگ اسرائیل علیه غزه و مقابله با تبعات آن بر مصر و منطقه است. العربی الجدید نوشت: در این راستا قرار است که بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر طی روزهای آتی رهسپار تهران شود تا درباره اقدامات مشترک در این زمینه به رایزنی بپردازد.

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار