| کد مطلب: ۱۱۳۷۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد

بیانیه گروه 7 و اتهام به ایران / در حال پاسخگویی به ایران هستیم

وزرای امور خارجه گروه هفت با صدور بیانیه‌ای مشترک ادعاها درباره دخالت ایران در مناقشه اوکراین از طریق ارسال موشک های بالستیک به روسیه را تکرار کردند.

 بیانیه گروه 7 و اتهام به ایران /  در حال پاسخگویی به ایران هستیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  در این بیانیه که یک نسخه آن روز شنبه در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد آمده است: ما وزرای امور خارجه کشورهای گروه هفت (کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلستان و ایالات متحده آمریکا) و نماینده عالی اتحادیه اروپا، انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنیم.

این بیانیه ادعایی می‌افزاید: شواهدی مبنی بر اینکه ایران به رغم درخواست های مکرر بین المللی برای توقف، به انتقال تسلیحات به روسیه ادامه داده است، نشان دهنده تشدید حمایت نظامی ایران از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین است. روسیه از تسلیحات ایرانی مانند پهپادها برای کشتن غیرنظامیان اوکراینی و ضربه زدن به زیرساخت های حیاتی آنها استفاده کرده است.

دیپلمات‌های ارشد گروه هفت بدون درنظر گرفتن ریشه مناقشه اوکراین ادعا کردند: تجاوز روسیه نقض آشکار قوانین بین المللی از جمله منشور سازمان ملل است و ایران باید فوراً تمام حمایت‌های خود از جنگ غیرقانونی و غیرقابل توجیه روسیه علیه اوکراین، انتقال موشک‌های بالستیک، پهپادها و فناوری‌های مرتبط را که تهدیدی مستقیم برای مردم اوکراین و همچنین امنیت اروپا و بین‌المللی به‌طور گسترده‌تر است، متوقف کند

آن‌ها در ادامه ادعاهای خود عنوان کردند: ما بر تعهد خود مبنی بر پاسخگویی ایران به دلیل حمایت غیرقابل قبول این کشور از جنگ غیرقانونی روسیه در اوکراین که امنیت جهانی را بیشتر تضعیف می کند، مصمم هستیم و با اقدامات جدید و قابل‌توجه (علیه ایران) در حال پاسخگویی هستیم.

مقام‌های ایران و روسیه بارها ادعای همکاری‌ نظامی در ارتباط با جنگ اوکراین را رد و آن را بی‌اساس توصیف کرده‌اند. سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد: "ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام."

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار