| کد مطلب: ۱۱۳۶۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد

اعتراف غیرمنتظره پسر بایدن به ارتکاب جرم

پسر جو بایدن در ادامه زنجیره محاکمه‌های قضایی خود از بابت ارتکاب جرایم متعدد، اعتراف غیرمنتظره به ارتکاب جرم در پرونده خود از بابت نقض قوانین مالیاتی کرد.

اعتراف غیرمنتظره پسر بایدن به ارتکاب جرم

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ «هانتر بایدن»، پسر رئیس جمهور آمریکا که همین چند ماه پیش در ماه ژوئن گذشته در دادگاه به سبب دروغگویی در معامله و مالکیت اسلحه محکوم شده بود، در پرونده قضایی دیگر خود از باب فرار از پرداخت مالیات به طرز بی‌سابقه‌ای اعتراف به جرایمش کرده تا خانواده خود را درگیر یک محاکمه کیفری «دردناک و شرم‌آور» نکند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، تصمیم هانتر بایدن برای قبول جرایم خود در پرونده فرار از پرداخت مالیات، قطار پرونده‌های قضایی متعدد وی را که حرفه سیاسی پدرش، جو بایدن را از چند سال پیش تهدید کرد، حالا به ایستگاه جدیدی رسانده است. او این اعتراف را درست در لحظه‌ای که فرآیند گزینش هیات منصفه دادگاهش به اتهام فرار از پرداخت دست کم ۱.۴ میلیون دلار مالیات در شرف آغاز بود انجام داد تا فرآیند محاکمه خود در دادگاه را کوتاه کند.

پسر جو بایدن حالا در انتظار صدور احکام مجازات حبس بالقوه خود بعد از محکوم شدن در ماه ژوئن به اتهام نقض قانون خرید و مالکیت اسلحه که باعث انتشار جزئیاتی رسواکننده از زندگی بی‌بندوبار او و اعتیادش به مواد مخدر شد به سر می‌برد. بسیاری انتظار داشتند که با برگزاری محاکمه هانتر بایدن به اتهام فرار از پرداخت مالیات جزئیات و اسناد و مدارک مفتضحانه دیگری از معاملات خارجی او منتشر شود؛ معاملاتی که مدتی پیش در ماه اوت به عنوان یکی از محورهای تحقیقات جمهوریخواهان کنگره برای استیضاح جو بایدن بر مبنای فسادهای خانواده‌اش اعلام شد.

به نوشته آسوشیتدپرس هانتر بایدن در بیانیه‌ای که بعد از قبول جرایمش منتشر کرد، نوشت: «من خانواده خود را درگیر درد و رنج و شرمساری غیرضروری و حملات بیشتر به حریم خصوصی آنها نخواهم کرد. من هر چند در سالهای گذشته گرفتاری‌های زیادی برای آنها ایجاد کردم اما می‌توانم جلوی این یکی را بگیرم و بنا بر این تصمیم گرفته‌ام که اقرار به گناهکار بودنم کنم.»

تصمیم جو بایدن برای انصراف دادن از نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری در انتخابات ۲۰۲۴ تا حدی تبعات سیاسی بالقوه پرونده مالیاتی پسرش را مهار کرده اما این انتظار وجود دارد که همچنان این پرونده قضایی خسارات احساسی و شخصی را برای رئیس جمهور ایالات متحده در آخرین ماه‌های پنج دهه حرفه سیاسی وی به بار آورد.

«آبه لاول»، وکیل هانتر بایدن در بیرون دادگاه موکلش در شهر لس آنجلس به خبرنگاران گفت: «هانتر امروز خانواده‌اش را در اولویت خود قرار داد و کار شجاعانه و جالبی را انجام داد.»

هانتر بایدن که ۵۴ سال دارد بلافاصله بعد از قرائت ۹ فقره اتهامش از بابت نقض قوانین مربوط به پرداخت مالیات توسط قاضی دادگاه پاسخ داد: «گناهکار هستم.» او حین خروج از دادگاه با همسرش هیچ واکنش احساسی به سمت دوربین‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه و پاسخی به پرسش‌هایی که آنها با فریاد از او مطرح می‌کردند نشان نداده و فورا سوار خودروی خود شد.

او طبق قانون می‌تواند تا مجازات ۱۷ سال حبس را به خاطر این پرونده دریافت کند اما به احتمال زیاد مجازات خیلی کوتاهتری برای او صادر خواهد شد. همچنین او با احتمال دریافت جریمه تا سقف ۱.۳۵ میلیون دلار روبرو است. حکم مجازات هانتر بایدن در پرونده فرار از پرداخت مالیات روز ۱۶ دسامبر آینده در برابر «مارک اسکارسی»، قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا، کسی که توسط «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق منصوب شده، قرائت خواهد شد.

مجازات او در پرونده نقض قوانین مالکیت اسلحه نیز روز ۱۳ نوامبر آینده، یک هفته بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، در ایالت دلاوِر، زادگاه جو بایدن اعلام خواهد شد. او در آن پرونده نیز تا سقف ۲۵ سال حبس را ممکن است دریافت کند اما احتمالا مجازات حبسی بسیار کوتاه دریافت کرده و یا از حبس او صرف نظر خواهد شد.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار