| کد مطلب: ۱۱۳۶۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد

اوکراین روسیه را تهدید کرد/ مناطق تصرف شده را حفظ می کنیم

رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه اختصاصی با این شبکه خبری گفت: اوکراین قصد دارد بخش‌هایی از مناطق روسیه را که تصرف کرده، برای مدتی نامحدود حفظ کند و افزود: ما در حال حاضر، به آن نیاز داریم.

اوکراین روسیه را تهدید کرد/ مناطق تصرف شده را حفظ می کنیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ نزدیک به یک ماه پیش، نیروهای اوکراینی در عملیاتی محرمانه به منطقه کورسک در روسیه حمله کردند؛ تهاجمی که به نوشته این رسانه آمریکایی، وضعیت جنگ جاری را به چالش کشیده است. کی‌یف در حال حاضر مدعی است که کنترل نزدیک به ۵۰۰ مایل مربع (یک هزار و ۲۹۴ کیلومتر مربع) از خاک روسیه را در اختیار دارد و صدها سرباز روس را هم به اسارت گرفته است.

زلنسکی در توجیه حمله ۶ اوت به مجری ان‌بی‌سی نیوز، آن را «یک حمله پیشگیرانه» برای جلوگیری از ایجاد منطقه حائل در امتداد مرز توسط روس ها دانست.

رئیس جمهوری اوکراین در بخشی دیگر از این این مصاحبه و در پاسخ به پرسش مجری در خصوص اینکه آیا اوکراین قصد دارد مناطق بیشتری از روسیه را تصرف کند یا خیر، گفت: «من در این مورد حرفی نمی زنم، متاسفم. با تمام احترام، نمی توانم در مورد آن صحبت کنم. فکر می‌کنم این موفقیت به شگفتی بسیار نزدیک است».

وی همچنین اضافه کرد که دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا از برنامه‌ها برای عبور زودتر از زمان مشخص شده از مرز روسیه اطلاعی نداشته و این موضوع حتی در داخل اوکراین هم کاملا محرمانه بوده است.

ان‌بی‌سی نیوز در ادامه خاطرنشان کرده است که با وجود تلاش کی‌یف برای حفظ بخش‌هایی از خاک روسیه، این کشور همچنان در جبهه‌های شرقی خود در حال از دست دادن موقعیت است و نیروهای کرملین به تصرف مرکز لجستیکی کلیدی پوکروفسک و تورتسک در منطقه دونتسک نزدیک‌تر شده اند.

این شبکه خبری یادآور شده است که با گذشت بیش از ۳۰ ماه از حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، مسکو نزدیک به یک پنجم از خاک اوکراین را در کنترل دارد و بخش بزرگی از آن را به خاک خود ضمیمه کرده است.

همزمان با تداوم فرسایش سربازان اوکراینی و تلاش این کشور برای جذب نیروی تازه نفس، صحبت در مورد مذاکرات صلح نیز افزایش یافته است.

نخستین نشست صلح در ماه ژوئن در سوئیس برگزار شد و قرار است دومین آن در ماه نوامبر (آبان) برگزار شود و زلنسکی نیز در همین خصوص تاکید کرد که نمایندگان روسیه نیز باید در آن حضور داشته باشند. اما چندین مقام روسی پیش از این اعلام کرده اند که مذاکرات صلح پس از حمله اوکراین به کورسک غیرممکن است.

 

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار