| کد مطلب: ۱۱۳۵۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد

طعنه بایدن به نتانیاهو / به قدر کافی برای آتش بس تلاش نمی کند

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امروز گفت که طرفین جنگ غزه به دستیابی به آتش‌بس و توافق تبادل اسرا «بسیار نزدیک» هستند. با این حال، پس از تحت فشار قرار گرفتن خود توسط خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل، به قدر کافی برای حصول توافق تلاش می‌کند، بایدن پاسخ داد: «نه».

طعنه بایدن به نتانیاهو / به قدر کافی برای آتش بس تلاش نمی کند

به گزرش آرمان ملی آنلاین ؛ به گفته رئیس‌جمهور آمریکا، طرفین ذینفع در رسیدن به آتش‌بس «بسیار نزدیک» شده‌اند، اما نخست‌وزیر اسرائیل به قدر «کافی» تلاش نمی‌کند.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز گفت که طرفین جنگ غزه به دستیابی به آتش‌بس و توافق تبادل اسرا «بسیار نزدیک» هستند. با این حال، پس از تحت فشار قرار گرفتن خود توسط خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل، به قدر کافی برای حصول توافق تلاش می‌کند، بایدن پاسخ داد: «نه».

طبق گزارش نشریه اسرائیل «تایمز آو اسرائیل»، نخست‌وزیر این رژیم به دلیل اولویت دادن به درخواست جدید برای حفظ نیروهای ارتش رژیم اشغالگر در کریدور فیلادلفیا در مرز غزه-مصر برای اولین مرحله ۶ هفته‌ای توافق آتش‌بس مورد انتقاد قرار گرفته است.

نهادهای امنیتی اسرائیل با موضع نتانیاهو مخالفت کرده و استدلال می‌کنند که ارتش اسرائیل در صورت نیاز می‌تواند به کریدور بازگردد و این تقاضای جدید خطر خراب کردن مذاکرات و از دست رفتن جان اسرا را در پی خواهد داشت.

پیشتر، گزارش شد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل در سخنانی گفت: کابینه سیاسی و امنیتی باید هرچه سریع‌تر تشکیل جلسه دهد و در تصمیم اتخاذ شده در روز پنج‌شنبه (ماندن در محور فیلادلفیا) بازنگری کند.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار