| کد مطلب: ۱۱۳۵۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد

بغداد:

شواهد نشان می‌دهد ایران به ترور هنیه پاسخ خواهد داد

وزیر امور خارجه عراق در سخنانی از تداوم رایزنی‌ها درباره خروج اشغالگران آمریکایی از این کشور خبر داد و بر ضرورت جلوگیری از وارد کردن عراق به جنگ در سایه تحولات فلسطین تاکید کرد.

 شواهد نشان می‌دهد ایران به ترور هنیه پاسخ خواهد داد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه «السومریه نیوز» به پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی ایران به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اشاره کرد و گفت: طرف آمریکایی برای دستیابی به راه حل برای جنگ غزه جدی است و شواهد نشان می‌دهد که ایران به ترور هنیه پاسخ خواهد داد.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا عراق را از شبح جنگ دور کنیم و دولت عراق برای جلوگیری از تشدید تنش در 2 جهت خارجی و داخلی حرکت می‌کند.

فواد حسین با اشاره به اینکه «مسئله جنگ و صلح همانطور که در قانون اساسی تصریح شده در اختیار دولت و پارلمان است»، تأکید کرد: «دولت اعتقادی به وحدت میادین ندارد و به میدان و عرصه عراق مشغول است».

حسین تصریح کرد: مرزهای همبستگی با فلسطین باز است، اما به برداشتن سلاح نمی‌رسد، ما همچنان از عواقب جنگ رنج می‌بریم و فلسطینی‌ها راضی به ویران شدن ما نخواهند شد. ملت فلسطین یکی از پایه‌های سیاست عراق است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به پرونده حضور اشغالگران آمریکایی در عراق پرداخت و اضافه کرد: آمریکا عراق را اشغال نکرده است و بسیاری از مفاهیم نیاز به بحث دارد، ما پس از ظهور داعش از آمریکایی‌ها خواستیم که به عراق بیایند و برخی از دیدگاه ایدئولوژیک یا حزبی به آنها حمله می‌کنند.

وی تاکید کرد: بحث در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از عراق ادامه دارد و دولت عراق رسماً درخواست خروج نیروهای آمریکایی را داده است.

کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا طی برهه اخیر چند نشست را برای بررسی جدول زمانی خروج نظامیان ائتلاف و در راس آن‌ها آمریکا از عراق برگزار کرده‌ است.

اولین نشست کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا، ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن ۱۴۰۲) در بغداد برگزار شده بود.

در پی حمله تروریستی آمریکا و شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان در جاده فرودگاه بغداد، پارلمان عراق ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای مثبت داد.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار