| کد مطلب: ۱۱۳۵۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد

اینترنت حیوانات راه اندازی می شود

پس از اینترنت اشیا، حالا نوبت به اینترنت حیوانات رسیده است. این فناوری با کمک ماهواره های کوچک برچسب های کوچکی را به حیوانات و حیات وحش وصل می کند تا از این طریق این محیط بهتر دیده شود.

اینترنت حیوانات راه اندازی می شود

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، زیست شناسان میدانی و علاقمندان به حیات وحش مشتاقانه منتظر راه اندازی یک سیستم نوآورانه مبتنی بر فضا به نام ICARUS هستند که در ۲۰۲۵ میلادی ارائه می شود.

هدف این سیستم ایجاد اینترنت حیوانات یا شبکه ای از حیات وحش مجهز به حسگر است که چشم اندازی خارق العاده به رویدادهای طبیعی پنهان در جهان فراهم می کند. این فناوری می تواند برای رویدادهای مرموزی مانند آنکه چگونه نهنگ های کوهان دار در اقیانوس سفر می کنند، بچه لاک پشت ها در آب های خطرناک با چه چالش هایی روبرو می شوند و دلیل رفتار عجیب پلنگ های برفی در کوهستان های دورافتاده هیمالیا چیست، توضیحی فراهم کند.

در وب سایت ICARUS آمده است: برای نخستین بار می توان مکان و حرکات یک حیوان و همچنین در مقیاس بزرگتر هزاران جانور را رصد کرد.

طی این طرح محققان دستگاه های ردیاب کوچک و خورشیدی به حیوانات و حتی اشیای بی حرکت مانند یخچال های برقی و رسوب اقیانوس ها متصل می کنند. حسگرهای سبک مذکور کمتر از یک گیره کاغذ وزن دارند و بخشی از شبکه جهانی هستند که هدف آن رصد تحرکات حیات وحش و حیوانات از فضا است.

پژوهشگران امیدوارند با ردیابی هزاران حیوان مجهز به ردیاب به درک بهتری از عوامل تاثیرگذار بر جمعیت حیوانات و اکوسیستم های سراسر جهان دست یابند. این طرح از سال آینده آغاز می شود و طی آن رسیورهایی در ۵ ماهواره ارزان قیمت و مینیاتوری به نام کیوب ست به مدار زمین ارسال می شوند.

دستگاه های فرستنده داده ها را ثبت و به طور واقعی به ماهواره ها منتقل می کنند اما در موارد خاصی محققان هزاران کیلومتر دورتر در آزمایشگاه تحقیقاتی خود می‌نشیند و می‌تواند بلافاصله شروع به تجزیه و تحلیل نتایج اندازه‌گیری کند.

البته مزیت اینترنت حیوانات محدود به حیات وحش نیست و برچسب های کوچک می توانند عوامل محیطی مانند دما و فشار هوا و همچنین سرعت باد را ثبت کنند.

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار