| کد مطلب: ۱۱۳۵۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد

رقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ در نظرسنجی جدید

نظرسنجی جدید نشان می دهد کامالا هریس ۴۹ درصد آرا را در سرتاسر آمریکا کسب کرده و دونالد ترامپ ۴۷ درصد حمایت بدست آورده است، اما با توجه به نرخ خطای نظرسنجی، فرد برتر مشخصی وجود ندارد.

رقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ در نظرسنجی جدید

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه به وقت محلی گزارش داد: نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک که پس از کنوانسیون ملی دموکرات ها انجام شد، نشان می دهد که کامالا هریس، معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، ۴۹ درصد آرا را در سرتاسر آمریکا کسب کرده و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور ۴۷ درصد حمایت بدست آورده است اما با توجه به نرخ خطای نظرسنجی، فرد برتر مشخصی وجود ندارد.

در سطح ملی، این نظرسنجی نشان می‌دهد که هریس و ترامپ در میان مستقل‌های سیاسی هر کدام با ۴۵ درصد حمایت مساوی هستند. شکاف جنسیتی گسترده ای در نتایج وجود دارد، به طوری که زنان ۵۸ درصد از هریس و ۳۷ درصد از ترامپ حمایت می کنند، در حالی که حمایت از ترامپ در میان مردان، ۵۷ درصد و ۳۹ درصد هریس است.

هریس در میان رای دهندگان جوان تر برتر است(۵۲ درصد به ۳۹ درصد در میان سنین ۱۸ تا ۳۴ سال) و رای دهندگان سیاه پوست نیز از هریس حمایت کرده اند (۷۵ به۲۰ درصد)، اما بر اساس نظرسنجی ها، این امتیازها نسبت به عملکرد جو بایدن در سطح ملی در میان رای دهندگان سال ۲۰۲۰ کمتر است.

ترامپ و هریس نیز در میان رای دهندگان لاتین تبار در این نظرسنجی برابر هستند و ۴۸ درصد از هر یک از آنها حمایت می کنند. حامیان هریس بیشتر از حامیان ترامپ مشتاق حمایت از نامزد خود هستند که این میزان، ۷۵ درصد از حامیان هریس در مقایسه با ۶۸ درصد در میان حامیان ترامپ هستند.

ترامپ در خصوص مدیریت اقتصاد نسبت به هریس برتری دارد. ۵۲ درصد ترامپ و ۴۶ درصد هریس، تورم ۵۲ درصد ترامپ و ۴۵ درصد هریس، مهاجرت ۵۱ درصد ترامپ و ۴۶ درصد هریس و جنگ اسرائیل و حماس در غزه ۴۹ درصد ترامپ و ۴۵ درصد هریس.

همچنین هریس در مدیریت تغییرات آب و هوایی ۵۹ درصد هریس و ۳۴ درصد ترامپ، سقط جنین ۵۵ درصد هریس به ۳۸ درصد ترامپ، حفظ دموکراسی در آمریکا ۵۰ درصد هریس به ۴۵ درصد ترامپ و خشونت با سلاح گرم ۵۱ درصد هریس به ۴۵ درصد ترامپ پیشتاز است.

دو نامزد در مورد رسیدگی به جرم و جنایت ۴۹ درصد هریس و ۴۸ درصد ترامپ، بحرانی که کشور را در معرض خطر بزرگی قرار داده است ۴۹ درصد ترامپ در مقابل ۴۸ درصد هریس، جنگ روسیه و اوکراین ۴۹ درصد ترامپ و ۴۷ درصد هریس اختلاف دارند.

این نظرسنجی در دوره ۲۳ تا ۲۷ اوت از طریق تلفن در میان یک نمونه ملی تصادفی متشکل از یک هزار و ۶۱۱ رأی دهنده احتمالی انجام شد و دارای حاشیه خطای مثبت یا منفی ۲.۴ درصد است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار