| کد مطلب: ۱۱۳۵۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

جوزپ بورل خواستار تحریم وزرای راست افراطی اسرائیلی شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روندی را آغاز کرده است که می‌تواند به تحریم وزرای اسرائیلی منجر شود.

جوزپ بورل خواستار تحریم وزرای راست افراطی اسرائیلی شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ جوزپ بورل در هنگام ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که رایزنی‌ها را با 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در مورد اینکه آیا آن‌ها این کار را «مناسب می‌دانند که فهرست تحریم‌های ما شامل برخی از وزرای اسرائیل که گفته‌های غیرقابل قبولی علیه فلسطینی‌ها منتشر کرده‌اند و پیشنهاداتی ارائه کردند که «به وضوح خلاف قوانین بین المللی است» و جنایات جنگی را تحریک می‌کند، آغاز کرده است.

به گزارش گاردین، بورل اضافه کرد که اتحادیه اروپا نباید هیچ تابویی برای اطمینان از رعایت قوانین بشردوستانه داشته باشد، در حالی که تاکید کرد تصمیم‌گیری به عهده کشورهای عضو است.

بورل نام وزرا را ذکر نکرد، اما به نظر می‌رسد که او برای تحریم ایتامار بن گویر و بزالل اسموتریچ، دو وزیر راست افراطی که به طور گسترده برای آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، حیاتی ارزیابی می‌شوند، اقدام خواهد کرد.

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل، بارها قطع کمک و سوخت‌رسانی به غزه را خواستار شده است. اسموتریچ، مسئول امور مالی، گفته است که گرسنگی دادن به 2 میلیون نفر در غزه به منظور آزادی اسرای باقی مانده اسرائیلی که در حملات 7 اکتبر توسط حماس دستگیر شدند، ممکن است «موجه و اخلاقی» باشد.

اگر وزرا به فهرست تحریم‌ها اضافه ‌شوند، مشمول ممنوعیت سفر اتحادیه اروپا و مسدود شدن دارایی‌ها می‌شوند، اما تأثیر این عمل می‌تواند بیشتر نمادین باشد.

 

منبع : اکوایران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار