| کد مطلب: ۱۱۳۴۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد

بیانیه مهم وزرات دفاع روسیه/موشکباران سربازان اوکراینی در کورسک

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که یک بالگرد این کشور توانسته است با موفقیت به نظامیان اوکراین در منطقه کورسک حمله کرده و تمامی اهداف را نابود کند.

بیانیه مهم وزرات دفاع روسیه/موشکباران سربازان اوکراینی در کورسک

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک بالگرد تهاجمی می-۲۸ ان ام نیروی هوایی این کشور به نیروهای اوکراینی در منطقه مرزی منطقه کورسک حمله کرده است.

به گزارش تاس، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: یک بالگرد می-۲۸ ان ام با راکت و موشک به سربازان اوکراینی، خودروهای زرهی و موتوری ارتش اوکراین در منطقه کورسک حمله کرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین تصاویری از این حمله ارائه کرد و افزود که تمامی اهدافکاخ کرملین امروز (شنبه) اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گزارش‌های ارتش این کشور درباره وضعیت «عملیات نظامی ویژه» مسکو و منطقه مرزی «کورسک» را دریافت کرده است.

 این واحد نظامی در این حمله نابود شدند و خلبانان این بالگرد با موفقیت به پایگاه خود بازگشتند.

در حالی که نیروهای کی‌یف به منطقه «کورسک» روسیه فشار می‌آورند، آپتی آلودینوف فرمانده نیروهای ویژه «آخمت» به خبرگزاری «تاس» گفت که نیروهای مسلح روسیه «یک شهرک دیگر را در جهت کورسک آزاد کردند».

این فرمانده با بیان اینکه نیروهای روسیه به «عملیات پاکسازی» ادامه می‌دهند، گفت: نیروهای ما هر روز دشمن را نابود می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که ارتش اوکراین بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نظامی و ۷۱ تانک خود را در جریان درگیری‌ها در جهت کورسک از دست داده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تصریح کرد: از زمان آغاز درگیری‌ها در منطقه کورسک، دشمن [اوکراین] در مجموع بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ سرباز، ۷۱ تانک، ۳۰ خودروی رزمی پیاده نظام، ۵۷ نفربر زرهی، ۳۷۲ خودروی زرهی رزمی را از دست داده است.

نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد در حمله‌ای غافلگیرانه با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه هدف حمله گسترده کی‌یف قرار گرفت.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که هدف از تهاجم نظامی ارتش این کشور به منطقه کورسک روسیه ایجاد یک منطقه حائل است.

در حالیکه آژانس اطلاعات خارجی روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نفوذ اوکراین در خاک این کشور در منطقه مرزی کورسک با مشارکت نهادهای اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و لهستان و استفاده از تسلیحات غربی انجام شده است، نیروی هوایی اوکراین پنجشنبه گذشته اعلام کرد که در حمله به کورسک از یک بمب ساخت آمریکا استفاده کرده است.


 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار