| کد مطلب: ۱۱۳۴۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد

پسربچه‌ای در حین پیاده‌روی گنج پیدا کرد!/ عکس

پسری که در حال پیاده‌روی بود به شکلی ناباورانه دستبند نظامی عتیقه‌ رومیان باستان را کشف کرد. این دستبند به دلیل ویژگی‌هایی که دارد نمونه‌ای کمیاب به شمار می‌رود.

پسربچه‌ای در حین پیاده‌روی گنج پیدا کرد!/ عکس

به گزارش آرمان ملی آنلاین، پسر و مادری که در انگلستان همراه با سگشان در حال قدم زدن بودند، دستبند طلای کمیابی از روم باستان پیدا کردند. پژوهش‌ها نشان دادند که این دستبند از ورقه‌های طلا با قالب‌های برآمده ساخته‌شده است و قدمت آن به قرن اول پس از میلاد می‌رسد (حدوداً پس از حمله امپراتور روم کلودیوس به بریتانیا در سال ۴۳ پس از میلاد).

طول این دستبند که اکنون در حالت تا شده است، تقریباً به ۷.۱ سانتی‌متر می‌رسد. این دستبند در طبقه بندی جوایز نظامی قرار می‌گیرد، چراکه احتمالاً برای شاهکاری شجاعانه‌ در زمان فتح بریتانیا توسط روم، اعطا شد. بعدها، نظامیان به‌جای جواهرات، با پول پاداش می‌گرفتند. این کشف نشان می‌دهد که در آن زمان، سربازان نظامی که مشغول کار بودند یا بازنشسته شده بودند، در این مکان زندگی می‌کردند.

این دستبند که نوعی گنج به شمار می‌رود، حداقل ۳۰۰ سال قدمت دارد و پس از کشف، توسط موزه نوویوم خریداری شد و نشان می‌دهد که در آن زمان به‌ویژه در موردحمله رومیان به بریتانیا در سال ۴۳ پس از میلاد ، سربازان برای شجاعت و خدمات خود چگونه پاداش می‌گرفتند.

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار