| کد مطلب: ۱۱۳۳۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد

سی. ان . ان خبر داد:

حمله اوکراین با خودرو و موشک‌های آمریکایی به روسیه

مقامات آمریکایی اذعان دارند اوکراین در حملات خود به عمق خاک روسیه از ادوات و تسلیحات اهدایی آمریکا استفاده کرده، اما مدعی هستند کی‌یف با این کار تعهدات خود در قبال این تسلیحات را نقض نکرده است.

حمله اوکراین با خودرو و موشک‌های آمریکایی به روسیه

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ مقامات آمریکایی اذعان دارند اوکراین در حملات خود به عمق خاک روسیه از ادوات و تسلیحات اهدایی آمریکا استفاده کرده، اما مدعی هستند کی‌یف با این کار تعهدات خود در قبال این تسلیحات را نقض نکرده است.

رسانه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور گزارش داد اوکراین در حمله خود به خاک روسیه که از منطقه کورسک آغاز شد، از تسلیحات و وسایل نقلیه آمریکایی استفاده کرده است. در تصاویری که در روز سه‌شنبه توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد، خودرو‌های هاموی ساخت آمریکا مشاهده می‌شود که نیرو‌های اوکراینی سوار بر آن‌ها وارد خاک روسیه شده‌اند.

ایالات متحده با دقت نحوه استفاده اوکراین از تسلیحات اهدایی آمریکا را در حمله به خاک روسیه تحت‌نظر دارد تا مطمئن شود کی‌یف به محدودیت‌های کاخ سفید در استفاده از تسلیحات آمریکایی پایبند مانده است.

همچنین به گفته مقامات آمریکایی، اوکراین در این عملیات از سامانه‌های پرتاب موشک «هایمارس» استفاده کرده است، اما مقامات مدعی هستند که این موشک‌انداز‌ها به خاک روسیه منتقل نشده‌اند، بلکه با بهره‌گیری از برد بالای موشک‌های هدایت‌پذیر، از داخل خاک اوکراین علیه اهدافی در عمق خاک روسیه استفاده شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز در روز پنج‌شنبه ویدیویی منتشر کرد که نشان می‌دهد یک خودروی موشک‌انداز هایمارس در منطقه‌ای جنگلی در فاصله کمتر از پنج مایل با مرز روسیه و اوکراین، به مواضع روسیه شلیک می‌کرد. بااین‌حال، مقامات آمریکایی گفتند که محدودیت‌هایی که واشنگتن بر استفاده از موشک‌های دوربرد «اتکمز» وضع کرده بود، تغییر نکرده است.

سی‌ان‌ان همچنین با استناد به اظهارات مقامات آمریکایی و روس، گزارش داد خودرو‌های زرهی و جنگی ایالات متحده مانند خودروی «استرایکر» و «کوگر» در این عملیات به کار گرفته شده‌اند. پیش‌تر نیرو‌های روسیه تصاویری از انهدام این خودرو‌های ساخت آمریکا منتشر کرده بودند.

ایالات متحده مدعی است که گرچه اوکراین از ادوات و سلاح‌های آمریکایی در حمله به خاک روسیه استفاده کرده است، اما این اقدام به معنای نقض محدودیت‌هایی که آمریکا بر استفاده از این تسلیحات علیه روسیه وضع کرده نیست و کی‌یف جزئیات تعهدات خود را رعایت کرده است.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار