| کد مطلب: ۱۱۳۳۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد

بیانیه مشترک قطر، آمریکا و مصر درباره آتش‌بس

نمایندگان کشورهای درگیر در مذاکرات آتش‌بس غزه روز جمعه در دوحه برای دومین روز متوالی با یکدیگر دیدار کردند.

بیانیه مشترک قطر، آمریکا و مصر درباره آتش‌بس

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام صهیونیست، گزارش داد که در نخستین روز مذاکرات دوحه پیشرفت‌هایی حاصل شد و نتانیاهو تصمیم گرفت مذاکره‌کنندگان خود را در آنجا نگه دارد.

وزیر خارجه مصر نیز با بیان اینکه بحران‌های زیادی در منطقه وجود دارد که می‌ترسیم این بحران‌ها اثرات منفی بر ثبات لبنان داشته باشد، گفت: ما بر موضع قاطع مصر درباره رسیدگی به ریشه مشکل در منطقه که همان مسئله فلسطین است، تاکید می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما با قطر و آمریکا به دنبال آتش‌بسی در غزه هستیم که از جنگ گسترده جلوگیری کند، اظهار کرد که سیاست ترور و تجاوز به حومه جنوبی بیروت را محکوم می‌کنیم.

همچنین یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که هیئت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی عصر امروز جمعه از دوحه به تل‌آویو بازخواهد گشت.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر نیز گفت که دور مذاکرات دوحه درباره غزه به پایان رسید و درباره نتایج مذاکرات بیانیه‌ای صادر خواهیم کرد.

کانال ۱۳ عبری‌زبان نیز به نقل از مقام‌های ارشد تیم مذاکره‌کننده، می‌گویند که شاهد کاهش چشمگیر شکاف بین اسرائیل و حماس بوده‌ایم.

همچنین قطر، آمریکا ومصر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که میانجی‌ها در روز‌های آینده به کار بر روی جزئیات اجرای پیشنهاد آتش‌بس در غزه ادامه خواهند داد.

براساس این بیانیه، تیم‌های فنی در روز‌های آینده به کار بر روی جزئیات اجرای پیشنهاد ارائه‌شده ازسوی واشنگتن ادامه خواهند داد.

همچنین قرار است مقام‌های ارشد دولت‌های مذکور قبل از پایان هفته آینده بار دیگر در قاهره دیدار کنند.

بیانیه سه کشور همچنین می‌گوید که مذاکرات در دوحه جدی و سازنده بوده و در فضای مثبتی برگزار شده است.

حماس: مذاکرات دوحه هیچ پیشرفتی نداشت

در همین حال یک مقام حماس به شبکه الجزیره که آن‌چه که از نتایج نشست دوحه به ما اطلاع داده شده است؛ تعهدات نشست دوم جولای را شامل نمی‌شود.

همچنین یکی از رهبران حماس نیز به شبکه المیادین گفت که مذاکرات دوحه هیچ پیشرفتی نداشت و اسرائیل همچنان به مواضع خود اصرار دارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز می‌گوید که هنوز به توافق آتش‌بس در غزه نرسیده‌ایم، اما نسبت به ۳ روز پیش نزدیک‌تر هستیم.

  حماس: رژیم اشغالگر به دنبال توافق نیست 

یکی از مقام‌های جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد بعد از اینکه میانجی‌ها ما را در جریان نتایج نشست‌های دوحه قرار دادند، بار دیگر تاکید کردیم که رژیم اشغالگر به دنبال توافق نیست. 

این مقام حماس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی همچنان در حال تعلل و ارائه شروطی جدید برای مانع تراشی بر سر راه توافق است. 

 

منبع : میزان

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار