| کد مطلب: ۱۱۳۳۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد

حزب‌الله کدام مراکز اسرائیل را می‌زند؟

کارخانه‌های بزرگ رژیم صهیونیستی اعم از نیروگاه، شیمیایی و نفتی در معرض حمله بزرگ حزب الله قرار دارد.

حزب‌الله کدام مراکز اسرائیل را می‌زند؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ سیدحسن نصرالله در سخنرانی ۱۶ مرداد اعلام کرد: «می توانیم کارخانه‌های صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی را در عرض یک ساعت، نابود کنیم». بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان اسرائیلی می‌دانند که نصرالله هیچ زمانی وعده دروغ نمی‌دهد. همه او را از سال ۲۰۰۰ و به ویژه ۲۰۰۶ می‌شناسند. زمانی که او در اوج حرب التموز(جنگ ۳۳ روزه) در تلویزیون ظاهر شد و گفت هم اکنون به دریا بیروت نگاه کنید وناگهان یک موشک به ناوچه اسرائیلی برخورد و آن را دو نیمه کرد. از ابتدای عملیات طوفان الاقصی هم سیدحسن نصرالله گفته بود باید همه نگاه‌ها به میدان باشد و حرف آخر در این حرب را میدان خواهد زد نه مذاکره. اکنون این پرسش نظامی مطرح می‌شود شاهد و گواه این صحبت نصرالله درباره از بین رفتن کارخانجات اسرائیلی در یک ساعت چیست؟ چه مکان‌های وجود دارد که می‌تواند بانک هدف حزب الله لبنان باشد. برخی از اهداف احتمالی حزب‌الله لبنان که می تواند با موشک وپهپاد مورد هدف قرار بگیرد و چه میزان ارزش برای رژیم صهیونیستی دارد را می توان نام برد. سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود درباره کارخانه‌هایی به ارزش ۱۳۰ میلیارد دلار در شمال این نهاد صحبت کرد که ساخت آن‌ها ۳۴ سال به طول انجامید و می‌تواند سریع از بین برود.

اسرائیل در اراضی اشغالی چه شرکت و کارخانه‌های دارد؟

۱-کارخانه‌های مواد غذایی به ارزش ۱۲ میلیارد دلار

۲-نیروگاه‌های تولید برق به ارزش ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار

۳-شرکت های فعال در حوزه IT‌و تکنولوژی پزشکی و هوش مصنوعی به ارزش ۷۶ میلیارد دلار

۴-کارخانه های تولیدی شیمیایی و نیترات به ارزش ۳۱ میلیارد دلار

بانک اهداف ویژه حزب الله چه می‌تواند باشد؟

    ۱۳۲ شرکت و کارخانه کوچک و بزرگ اقتصادی به ارزش ۱۵۶ میلیارد دلار که هدف قرار گرفتن آنها خسارت بزرگی به اسرائیل می زند

    نیروگاه های برقی و آبی که با هدف قرار گرفتن آنها ۲ میلیون اسرائیلی در خاموشی به سر خواهد برد

    شرکت پالایش نفت بازان(BAZAN Group): شرکت پالایش نفت اسرائیلی است، که در سال ۱۹۵۸ تأسیس شد و مرکز آن در شهر حیفا قرار دارد و نزدیک به ۲۰۰۰ هزار نفر کارمند در خود جای داده است و ۶۰ درصد نفت تولیدی اسرائیل در اختیار این شرکت است.

    هدف قرار دادن انبار غلات داگون در شمال اراضی اشغالی که به عنوان انبار اصلی اسرائیل شناخته می شود و نزدیک به ۸۰ درصد ذخیره کالاهای اساسی این رژیم در این انبار قرار دارد. البته از سال ۲۰۲۲ تل آویو سعی کرد کمی از انبار این غله تخلیه کند تا ضربه کمتری ببنید. رئیس اتحادیه نانوایی های اسرائیل اعلام کرده در صورت حمله به این مرکز با کاهش شدید نان روبرو می شوند.

    شرکت ISCAR: بزرگترین شرکت اسرائیل در حوزه فولاد و معادن در رژیم است. ایسکار شرکتی خصوصی بود که در حوزه ساخت تیغه‌ها و ابزارآلات برش مشغول به کار بود و دامنه فعالیت آن محدود به ساخت تیغه‌های اره‌برقی برای چوب‌برها بود. با این حال از سال ۱۹۶۷ ایسکار رشد عجیبی پیدا کرد. دوران کوتاه‌مدت همکاری استفان ورتهایمر با صنایع دفاعی رافائل و مسئولین صهیونیست در وزارت دفاع چندان هم برای او بی‌ثمر نبود و هم‌زمان با تحریم تسلیحاتی اسراییل توسط فرانسه در این سال، وزارت دفاع پیشنهاد ساخت پره‌های بالگردهای جنگی و قطعات فلزی جنگنده‌های اسراییلی را به ورتهایمر ارائه کرد و این آغازی برای سرعت گرفتن هرچه بیشتر صنایع ایسکار بود. این شرکت در حوزه ساخت هواپیما و جنگنده هم فعال است.

    ای، أ، ای (شرکت صنایع هوایی اسرائیل): این شرکت در سال ۱۹۴۵ تأسیس شد. هدف اصلی آن آزمایش و نگهداری هواپیماهای نظامی و غیرنظامی بود و هم اکنون شرکتی دولتی و متعلق به دولت است و دو وزیر دفاع و امور مالی تعیین کننده سیستم و شورای اداری آن هستند. این شرکت در سال ۱۹۸۳، بیست هزار کارگر در خدمت داشت.مجموع میزان فروش آن در آن سال به حدود دومیلیارد دلار می رسید و ۲۵% کل تولید به صادرات بود، و مابقی به مؤسسه دفاعی اختصاص داشت. در سال ۱۹۸۰ این شرکت در مراحل مقدماتی تولید هواپیمای لاوی با بحران مواجه شد و آن همان پروژه ای بود که شرکت با فشار و کوشش بسیاری از سال ۱۹۷۴ در پی اجرای آن بود.

    شرکت Plassim: شرکتی فعال در حوزه تولید و بازاریابی سیستم های لوله کشی پلاستیکی برای مصارف مختلف از جمله فاضلاب، تامین آب، زهکشی، کابل های برق و مخابرات، توزیع گاز، کاربردهای صنعتی، کشاورزی، لوله کشی و بازارهای اضافی که با هدف قرار گرفتن کارخانجات این شرکت بخشی بزرگی از مسائل آبی در اراضی اشغالی با مشکل روبرو خواهد شد. همچنین این شرکت تولید کننده لوله های گاز و شبکه های برق در رژیم صهیونیستی نیز هست که می توان بحرانی بزرگ برای نتانیاهو در این زمینه باشد.

    ICL Group: یک شرکت بزرگ در حوزه کودهای شیمیایی و کشاورزی است. کارخانه‌های این شرکت تولید کننده کودهای ویژه است و فسفات های ویژه، آمونیاک و اسید است. یکی از نکات ویژه در خصوص این شرکت آن است که با هدف قرار دادن انبارهای کارخنه های ال سی ال براورد می شود نزدیک ۷۰ هزار نفر در اطراف این کارخانه ها در معرض مرگ قرار بگیرند و تا ۸ کیلومتر مربع دچار تاثیرات زیست محیطی و تخریبی ناشی از مواد مشتعل و خطرناک قرار گیرند. بزرگترین کارخانه این شرکت در صحرای نقب و جنوب بحرالمیت قرار دارد که شهرک‌های صهیونیست‌نشین در آنجا حضور پررنگی دارند.

 

 

منبع : همشهری آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار