| کد مطلب: ۱۱۳۳۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد

چراغ سبز کانادا به اوکراین علیه روسیه

وزارت دفاع ملی کانادا، اعلام کرد اوکراین آزاد است از تانک‌ها و خودروهای زرهی اهدایی کانادا برای عملیات‌های خود در خاک روسیه استفاده کند.

چراغ سبز کانادا به اوکراین علیه روسیه

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  یک رسانه کانادایی با اشاره به احتمال استفاده از جنگ‌افزارهای اهدایی این کشور در نفوذ اوکراین به خاک روسیه، نوشت حفظ تصرفات اخیر برای کی‌یف با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی، تجهیزات و مهمات بهای گزافی خواهد داشت.

وزارت دفاع ملی کانادا، پنج‌شنبه(دیروز) اعلام کرد که  اوکراین آزاد است از تانک‌ها و خودروهای زرهی اهدایی کانادا برای عملیات‌های خود در خاک روسیه استفاده کند.

شبکه سی‌بی‌اس در این باره گزارش داد: این بیانیه در میان افزایش گمانه‌زنی‌ها  در میان کارشناسان نظامی درباره مدت زمانی که اوکراین قادر به ادامه دادن به عملیات تهاجمی در منطقه کورسک روسیه خواهد بود و درباره تاثر بلندمدت حمله غافلگیرانه برون‌مرزی در جنگ اوکراین منتشر شد.

 کانادا  هشت تانک لئوپارو مدل "۲A۲"، چند خودروی زرهی پشتیبانی آتش و صدها خودروی زرهی گشت‌زنی و تعدادی توپ هوویتزر M-۷۷۷ به اوکراین اهدا کرده است.

تصاویر ضبط‌شده توسط شبکه سی‌ان‌ان در مرز اوکراین یک خودروی زرهی گشت‌زنی ساخت کانادا را در حال ورود به خاک روسیه نشان داد.

"آندری آن پولین" سخنگوی وزارت دفاع کانادا گفت: اوکراینی‌ها بهتر از همه می‌دانند که چطور  از وطن‌شان دفاع کنند و ما متعهد به حمایت و پشتیبانی از ظرفیت آن‌ها هستیم. کانادا هیچ گونه محدودیت جغرافیای برای استفاده از تجهیزات نظامی که به اوکراین اهدا می‌کنیم قائل نیست.

با این حال، در ادامه این مطلب آمده است: مشخص نیست که چه تعداد از تجهیزات اهدایی کانادا هنگام حمله نیروهای اوکراینی در ۶ اوت به روسیه در اختیار آن‌ها بوده است.

پولین گفت که تجهیزات اهدایی کانادا همواره مطابق ملزومات معاهده تجارت تسلیحاتی است که بنا دارد انتقال غیرقانونی تسلیحات و نقض حقوق بشر را کاهش دهد.

فیلیپ کاربِر، استاد دانشگاه دفاع ملی در واشنگتن گفت که نیروها و تجهیزات تیپ‌های تهاجمی اوکراین که از مرزهای روسیه عبور کردند افزایش یافته بود،

اما به گفته او، اوکراینی‌ها به رغم این موفقیت، نتوانستند به اندازه مورد انتظارشان در منطقه کورسک پیشروی کنند.

کاربر با گفتن این که "روس‌ها سریع‌تر از آنچه اوکراینی‌ها انتظار داشتند به آنجا رسیدند" ادامه داد که از نظر او، نظامیان اوکراین در نیمه راه جایی که قرار بود هدف آن‌ها باشد، متوقف شدند، یعنی منطقه‌ای با پوشش جنگلی انبوه در خاک روسیه که به آسانی قابل دفاع بود.

با توجه به این، سی‌بی‌اس در ادامه درباره قدم بعدی اوکراین نوشت: الکساندر سیرسکی، پس از ایجاد ناآرامی و دور کردن شماری از نظامیان روس از محل نبردها در شرق اوکراین، ممکن است دستور بدهد که نیروها به موضعی دفاعی در خاک اوکراین بازگردند.

 اوکراینی‌ها همچینن ممکن است تلاش کنند از آنچه صرف کرده‌اند به منظور ایجاد یک منطقه حائل راهبردی استفاده کنند. همچنین ممکن است آن‌ها تلاش کنند در مناطق دیگری از روسیه که دفاع ضعیف‌تری از آن به عمل می‌آید، نفوذ کنند.

از نظر کاربر، روس‌ها مجبور خواهند بود پیش از آغاز فصل بارش‌های سپتامبر در این منطقه، وارد عمل شوند اما او گفت که از اقدام اوکراینی‌ها مطمئن نیست.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار