| کد مطلب: ۱۱۳۳۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد

دست کامالا هریس در این انتخاب رو شد/ جزئیات

یک رسانه آمریکایی با اشاره به اهمیت رای‌دهندگان طرفدار فلسطین در نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، از انتخاب «نسرین بارکزی» به عنوان مشاور کامالا هریس در امور مربوط به مسلمانان، اعراب و غزه خبر داد و تاکید کرد که این اقدام برای جلوگیری از تکرار شکست کمپین بایدن در ازدست دادن حمایت این گروه کلیدی صورت گرفته است.

دست کامالا هریس در این انتخاب رو شد/ جزئیات

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ کامالا هریس، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، در گردهمایی‌های اخیر انتخاباتی خود با وقفه‌هایی از سوی معترضان طرفدار فلسطین مواجه شده است. این در حالی است که دموکرات‌ها خود را برای تظاهرات بزرگ در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که قرار است هفته آینده در شیکاگو برگزار شود، آماده می‌کنند.

این گزارش افزود: برخی از گروه‌های مسلمان که از سیاست‌های جو بایدن، ‌رییس جمهوری آمریکا و نامزد مستعفی حزب دموکرات در انتخابات، در قبال اسرائیل و خاورمیانه انتقاد کرده‌اند، معتقدند هریس ادامه دهنده مواضع اوست. اما دیگر رهبران مسلمان گفته اند که هریس همدردی بیشتری نسبت به آمار کشته شدگان غیرنظامی در غزه ابراز کرد ه و بهترین گزینه برای حمایت در رقابت‌های انتخاباتی است.

ان‌بی‌سی نوشت: انتخاب خانم بارکزی از سوی کمپین بایدن برای تعامل با جوامع مسلمان و عرب در حالی صورت می گیرد که رای دهندگان منتظرند ببینند آیا هریس رویکرد متفاوتی نسبت به بایدن در قبال خاورمیانه و اسرائیل ارائه خواهد کرد یا خیر.

بنا بر این گزارش، پس از تجمع انتخاباتی هریس در آریزونا که وی بر روی لزوم آتش بس در غزه تاکید کرده بود، یک گروه ملی مسلمان که پیش‌تر بایدن را به حمایت از اسرائیل در جنگ غزه متهم و هشدار داده بودند در انتخابات به او رای نمی دهند، هریس را به استفاده از "لفاظی های توخالی" متهم کرد. این گروه تاکید کرد که موضع اعلام شده و مکرر هریس در مورد آتش بس و مبادله اسرای اسرائیلی همان خط بی نتیجه‌ای است که دولت بایدن به مدت ۱۱ ماه دنبال کرده و هریس چیزی بیش از این ابتذال خسته کننده ارائه نکرده است.

این گزارش افزود:با این حال دیگر رهبران مسلمان مخالف این نظر هستند. صندوق شورای رهبری مسلمانان سیاه پوست - یک سازمان ملی مسلمان که خود را «بی تعهد» به انتخاب مجدد بایدن اعلام کرده بود- این ماه اعلام کرد که از هریس حمایت می کند. این اولین گروه مسلمان در اردوگاه غیرمتعهدها است که علناً از او حمایت می کند.

جنبش ملی غیرمتعهد در جریان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانست بیش از ۱۰۰ هزار نفر را همسو کند تا رای خود را در انتخابات مقدماتی میشیگان از جو بایدن ‌رییس جمهوری آمریکا به دلیل حمایت دولت ایالات متحده از اسرائیل دریغ کنند. همه آنها به جای بایدن کادری با برچسب «عدم تعهد» را علامت گذاری کرده بودند.

در انتخابات ایالتی میشیگان که محل سکونت جامعه بزرگ اعراب آمریکایی است، مخالفان جنگ از رای دهندگان دموکرات خواسته بودند تا در انتخابات مقدماتی رای «عدم تعهد» بدهند تا از این طریق مخالفت خود را با حمایت قاطع دولت بایدن از حملات رژیم اسرائیل که حدود ۴۰ هزار فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده است، اعلام کنند.

آمریکایی‌های عرب‌تبار پنج درصد آرای میشیگان، ۱.۷ تا ۲ درصد آرای پنسیلوانیا و نیز اوهایو را اختیار دارند. بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ با جذب ۵۰.۶ درصد آرای میشیگان در مقابل ۴۷.۸ درصد آرای ترامپ پیروز شد. او همچنان در پنسیلوانیا با کسب ۵۰.۰۱ درصد آرا و تنها با اختلاف ۸۱ هزار رای بر ترامپ غلبه کرد.


 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار