| کد مطلب: ۱۱۳۲۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد

جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی قتل عام مدرسه در غزه

الجزایر، دیروز شنبه، خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت در روز سه شنبه پیش رو شد تا جنایت جدید و قتل عام مدرسه "التابعین" در غزه که بیش از 100 شهید ودهها زخمی به جا گذاشته، مورد بحث قرار گیرد

جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی قتل عام مدرسه در غزه

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ خبرگزاری الجزایر به نقل از یک منبع دیپلماتیک در نیویورک اعلام کرد که درخواست برای برگزاری این نشست اضطراری "بر اساس تحولات خطرناک اخیر در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه پس از حمله هوایی ارتش اشغالگر صهیونیستی به مدرسه ای در محله "الدرج" واقع در نوار غزه صورت گرفته است.

این منبع افزود "این درخواست با مشورت دولت فلسطین ارائه شده است و توضیح داد که درخواست الجزایر از حمایت سایر کشورهای عضو شورای امنیت برخوردار است.

با ادامه محکومیت های عربی و بین المللی در مورد کشتار هولناک آوارگان فلسطینی در مدرسه التابعین، تعدادی از کشورها بر این باورند که این جنایت اشغالگران اسرائیلی اثبات عدم اراده آنان برای توقف جنگ است، به ویژه اینکه این جنایت را درست یک روز پس از بیانیه مشترک میانجیگران، قطر، مصر و ایالات متحده، مبنی بر لزوم انعقاد توافقنامه آتش بس فوری در غزه و آزادی بازداشت شدگان، انجام داده است.

در این میان مصر با تاکید بر اینکه کشتار عمدی فلسطینیان بی دفاع نشان دهنده فقدان اراده سیاسی رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ در غزه است، در بیانیه ای "ادامه حملات "اسرائیل" علیه غیرنظامیان در نوار غزه را تحقیر بی سابقه احکام قوانین بین المللی وحقوق بشر دانست و خواستار موضع گیری واحد و مؤثر کشورها در تامین حمایت از مردم فلسطین در باریکه ی غزه و پایان دادن به سلسله کشتار بی رحمانه مردم این خطه شد.

تجاوز این رژیم جعلی از مفاد حقوق بشر بین‌الملل و قرار 2601 شورای امنیت دانسته وآنرا محکوم کرد و از جامعه ی بین الملل خواست تا با حمایت کامل خود از پناهجویان وآوارگان فلسطینی در نوار غزه، اشغالگران صهیونیست را از انجام نقشه های شومشان در کوچ اجباری مردم از خاکشان در این باریکه باز دارند و آنان را به پایبندی و التزام به قوانین بین المللی وادار نمایند.

قطر نیز به نوبه خود این کشتار را محکوم کرده و آن را "جنایت وحشیانه علیه غیرنظامیان بی دفاع و نقض آشکار اصول اساسی حقوق بشردوستانه بین المللی و قطعنامه 2601 شورای امنیت سازمان ملل" دانست و از جامعه بین المللی خواست تا از آوارگان حمایت کامل نموده و نیروهای اشغالگر را از اجرای طرح های خود با هدف کوچ اجباری فلسطینیان ساکن نوار غزه باز دارند و این رژیم جعلی را به پایبندی والتزام به رعایت قوانین بین المللی وادار کنند.

گفتنی است رژیم اشغالگر "اسرائیل" از 7 اکتبر 2023 جنگ وجنایاتی وحشیانه را در نوار غزه، به راه انداخته است که تا به امروز نزدیک به 40000 شهید و حدود 100000 مجروح که بیشتر آنها زن و کودک هستند، بر جای گذاشته است.

 

منبع : نامه نیوز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار