| کد مطلب: ۱۱۳۱۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد

خروج افغانی‌ها از ایران چشمگیر است!

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان امارت اسلامی گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت مبنی بر این‌که طی سه سال گذشته ۸ میلیون افغانستانی کشورشان را ترک نموده را رد کرده و گفته که برای اولین بار پس از ۴۰ سال روند بازگشت سریعتر مهاجران به داخل کشور صورت می گیرد و در سه سال گذشته ۳.۷ میلیون افغانستانی به کشور بازگشته اند.

خروج افغانی‌ها از ایران چشمگیر است!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، وزارت مهاجرین و عودت کنندگان اضافه کرده که این وزارت به شدت این گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت را رد می کند.

به گفته وزارت مهاجرین، برای اولین بار پس از ۴۰ سال روند بازگشت سریعتر مهاجران به داخل کشور صورت می گیرد و در سه سال گذشته ۳.۷ میلیون افغانستانی به کشور بازگشته اند. 

وزارت مهاجرین گفته که برخی از سازمان های بین‌المللی برای جلب توجه کمک‌های بیشتر اطلاعات نادرست در مورد افغانستان منتشر می کنند که تأثیر بدی بر مردم افغانستان دارد.

پیش از این سازمان بین‌المللی مهاجرت با نشر گزارشی اعلام کرده بود که از سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون نزدیک به ۸ میلیون شهروند افغانستان سرزمین خود را ترک کرده‌اند.

این سازمان می‌گوید از این میان یک میلیون افغانستانی به کشورهای اروپایی پناه برده و ۸۵ درصد به کشورهای همسایه رفته‌ اند.

در گزارش این آژانس متعلق به سازمان ملل آمده است که حدود ۷۰ درصد از افغانستانی هایی که به ایران مهاجرت می‌کنند، می‌گویند به دلیل نبود فرصت‌های شغلی سرزمین خود را ترک کرده‌اند.

این سازمان اضافه می‌کند که شمار بازگشت‌کنندگان افغانستانی از ایران نیز چشم‌گیر است و در سال ۲۰۲۳ نزدیک به یک میلیون افغانستانی از ایران به کشور خود بازگشته‌اند. ۷۰ درصد از مهاجرانی که بازگشته‌اند مدارک اقامتی نداشتند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید بسیاری از شهروندان افغانستان به دلیل دشواری‌های اخذ پاسپورت و ویزا، ترجیح می‌دهند از راه‌های غیرقانونی به دیگر کشورها مهاجرت کنند و عمدتاً برای عبور از مرزها به قاچاقچیان انسان پول می‌پردازند.

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار