| کد مطلب: ۱۱۳۱۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد

گفتگوی بلینکن با همتای قطری / پیام واسطه ای آمریکا به ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد بلینکن در گفت‌وگو با نخست وزیر قطر عنوان کرده که واشنگتن به روش دیپلماتیک به کشورها توصیه می‌کند که به ایران بگویند تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع آن‌ها نیست.

گفتگوی بلینکن با همتای قطری / پیام واسطه ای آمریکا به ایران

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن با نخست‌وزیر قطر و وزیر امور خارجه مصر در مورد تنش‌های منطقه‌ای صحبت کرده است.

میلر تصریح کرد که بلینکن در این گفت‌وگو عنوان کرده که واشنگتن به روش دیپلماتیک به کشورها توصیه می‌کند که به ایران بگویند تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع آن‌ها نیست. 

میلر در ادامه تایید نکرد که آیا پیام‌های واشنگتن مستقیماً به سران ایران رسیده است یا خیر.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» فاش کرده است دولت آمریکا به کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل تعهد داده است که در صورت شکست دور دوم مذاکرات آتش‌بس، اسرائیلی‌ها از مشروعیت لازم برای ادامه جنگ برخوردار خواهند بود.

این روزنامه همچنین نوشته است که «بنیامین نتانیاهو» در انتظار دریافت تعهد کتبی از سوی دولت آمریکا برای ادامه جنگ است و به همین دلیل ادامه مذاکرات را به تعویق انداخته است.

پیشتر نیز وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از ارسال تجهیزات نظامی به ارزش ۱۱ میلیارد دلار توسط آمریکا برای این رژیم پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ خبر داده بود.

بر اساس اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده‌های F-۳۵، تانک، موتور خودروهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تن تجهیزات نظامی می‌شود.

پیشتر موسسه تحقیقات صلح بین‌الملل استکهلم (سیپری) گزارش داده بود، از ۹۹ درصد واردات تسلیحات رژیم صهیونیستی بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۳ را ۶۹ درصد آمریکا و ۳۰ درصد آلمان تامین کرده است.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار