| کد مطلب: ۱۱۳۱۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد

روسیه و مصر خواستار پایان تنش در خاورمیانه شدند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور و همتای مصری وی بدر عبدالعاطی درباره لزوم آتش‌بس در نوار غزه و کاهش تنش‌ها در خاورمیانه گفت‌وگو کردند.

روسیه و مصر خواستار پایان تنش در خاورمیانه شدند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ وزرای خارجه روسیه و مصر یکشنبه در تماسی تلفنی «درباره اوضاع جاری خاورمیانه رایزنی کردند که تمرکز این گفت‌وگوها آتش‌بس سریع در مناقشه میان فلسطین و اسرائیل و کاهش تنش‌ها در خاورمیانه بود.

این بیانیه افزود: طرفین بر تعهد تزلزل‌ناپذیر مسکو و قاهره برای هماهنگی اقدامات خود در مورد مسائل خاورمیانه تاکید کردند.

این رایزنی‌های دیپلماتیک در حالی است که جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و منطقه شدت گرفته است.

با گذشت ۳۰۳روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۱۰ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی هفته گذشته اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را به شهادت رساند.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار