| کد مطلب: ۱۱۳۱۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد

نگرانی واشنگتن از پاسخ ایران به تل‌آویو/ به منطقه نیرو فرستادیم

مقام آمریکایی اذعان کرد واشنگتن از واکنش احتمالی ایران به اقدامات تنش‌زای اخیر رژیم صهیونیستی نگران بوده و برای حفظ منافع خود، سعی دارد از گسترش درگیری‌های منطقه جلوگیری کند.

نگرانی واشنگتن از پاسخ ایران به تل‌آویو/ به منطقه نیرو فرستادیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛  «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید با حضور در شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت واشنگتن از واکنش احتمالی ایران به ترور «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس در تهران نگران بوده و به همین دلیل است که برای حفاظت از رژیم صهیونیستی، نیروهای خود را به منطقه فرستاده است.

مجری برنامه با اشاره به دیدار اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن که مسئله آتش‌بس در آن مطرح شد، گفت حالا با گذشت چند روز شاهد کم‌رنگ شدن آتش‌بس و ورود جنگنده‌ها و ناوهای آمریکا به منطقه هستیم.

کربی در واکنش به این اظهارات، مدعی شد که هدف واشنگتن از ارسال نیرو به منطقه جلوگیری از گسترش درگیری‌ها به یک جنگ منطقه‌ای تمام‌عیار است.

او گفت: «وقتی رهبر معظم (انقلاب اسلامی) می‌گوید که ایران انتقام خواهد گرفت، ما باید این را جدی بگیریم. البته نمی‌دانم که در چه زمانی و به چه صورتی واکنش نشان خواهند داد، اما باید مطمئن باشیم که برای دفاع از منافع و تاسیسات خود و اسرائیل آماده هستیم.»

 کربی همچنین در واکنش به این پرسش مجری فاکس‌نیوز که آیا بایدن از تنش‌آفرینی‌های نتانیاهو خسته شده، از ارائه پاسخ شفاف خودداری کرد و با طرح دوباره این ادعا که ایالات متحده موافق گسترش مناقشه منطقه نیست، بار دیگر به مداخله ایالات متحده در حفاظت از رژیم صهیونیستی در برابر عملیات وعده صادق پرداخت.

او همچنین اظهار کرد که «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، از تصمیم اخیر واشنگتن برای تقویت نیروهای خود در منطقه آگاه بوده و در جریان تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته است.

جان کربی همچنین آتش‌بس را یکی از گزینه‌های ممکن دانست و گفت: «هنوز باور داریم که آتش‌بس بهترین راه برای پایان این جنگ است و به آن امید داریم. از نظر ما، اختلاف‌ها در حدی است که می‌توان بر آن‌ها فائق آمد.»

کربی در حالی نسبت به آتش‌بس ابراز امیدواری کرد که بسیاری از تحلیلگران غربی در روزهای اخیر اظهار کرده‌اند هدف نتانیاهو از ترور شخصیت‌های برجسته جبهه مقاومت در هفته گذشته از بین بردن امکان آتش‌بس بوده است.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار