| کد مطلب: ۱۱۳۱۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد

انگلیس پشت اسرائیل را خالی کرد/ تحریم تسلیحاتی تلاویو

روزنامه دیلی میل از تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی توسط دولت انگلیس به دلیل جنایات جنگی خبر داد.

انگلیس پشت اسرائیل را خالی کرد/ تحریم تسلیحاتی تلاویو

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ دولت انگلیس پس از اجرای «تحریم تسلیحاتی مخفی» علیه اسرائیل، خشم بسیاری را برانگیخته است.

به نوشته این رسانه، این در حالی است که دیوید لامی وزیر امور خارجه انگلیس پیش از این اعلام کرده بود هیچ تصمیمی در مورد صادرات تسلیحات قبل از ارزیابی دقیق قانونی گرفته نمی شود.

انتظار می رود دولت انگلیس طرح ممنوعیت صادرات تسلیحات تهاجمی را بر اسرائیل به دلیل جنایات جنگی که پیش از این وعده اش را داده بود، به اواخر تابستان موکول کرده باشد.

علاوه بر این، براساس گزارش این روزنامه، دولت انگلیس در حال حاضر تمامی درخواست‌ها برای صدور مجوز صادرت تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده است. این بدان معناست که شرکت‌ها حتی نمی‌توانند برای قراردادهایی مانند رادیوهای نظامی یا زره‌ نیز مجوز صادر کنند.

از همین رو بسیاری مدعی هستند که تحریم تسلیحاتی اسرائیل از سوی انگلیس که یکی از حیاتی ترین متحدان اروپایی تل آویو بشمار می رود، عملا آن را با ایران و کره شمالی هم تراز کرده است؛ آن هم در شرایطی که در حال جنگ با حماس و حزب الله است.

اندرو میچل وزیر امور خارجه سایه دولت انگلیس این اقدام را با توجه به اینکه ایران در آستانه حمله به اسرائیل است، «عجیب» خواند.

وی سپس مدعی شد: اسرائیل متحد نزدیک ما در معرض تهدید مستقیم از سوی حزب الله است. دولت انگلیس به تازگی برای محافظت از اسرائیل تسلیحات و پرسنل ارتش را هم ارسال کرده است.

سرهنگ ریچارد کمپ فرمانده سابق نیروهای انگلیس در افغانستان نیز این تصمیم را یک «تحریم تسلیحاتی مخفی» دانست و افزود: شرم آور است که حزب کارگر گفته وضعیت را بررسی می کند و کاری انجام می دهد و در عین حال عملا تحریم تسلیحاتی را بر اسرائیل تحمیل کرده است.

دیلی میل در ادامه یادآور شده است که حزب کارگر سالهاست که به دنبال توقف صادرات تسلیحات به اسرائیل بوده و اکنون که اهرم‌های قدرت را در اختیار دارد، به نظر می‌رسد این نخستین کاری است که انجام داده‌ است.

 

منبع : نامه نیوز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار