| کد مطلب: ۱۱۳۱۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد

بایدن مقابل خبرنگاران دست به دامن ایران شد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد که ایران با وجود تهدیدش برای گرفتن انتقام ترور رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران، از خود خویشتنداری نشان داده و از عملی کردن تهدید خود دست بکشد.

بایدن مقابل خبرنگاران دست به دامن ایران شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، تنشهای موجود در منطقه خاورمیانه پس از ترور اسماعیل هنیه رهبر ارشد حماس که یک روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه در جنوب لبنان که منجر به شهادت فؤاد شکر یکی از فرماندهان ارشد نظامی حزب الله لبنان شده بود به وقوع پیوست، به شدت افزایش یافته است.

در همین ارتباط رئیس جمهور آمریکا روز شنبه (به وقت محلی) در پاسخ به پرسش خبرنگاران که از وی پرسیدند آیا ایران از حمله انتقام‌جویانه به خاطر ترور رهبر حماس خودداری خواهد کرد، گفت: نمی‌دانم اما امیدوارم ایران در این زمینه از خود خویشتنداری نشان دهد.

آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا که کشورش در حال حاضر ریاست دوره‌ای گروه هفت را بر عهده دارد، در پیامی خواستار خویشتنداری ایران و اجتناب از اقداماتی شد که تشدید تنش در منطقه را به دنبال خواهد داشت.

تاجانی در این پیام که توسط ریکاردو گواریگلیا دبیرکل وزارت خارجه ایتالیا به محمدرضا صبوری سفیر ایران در این کشور تحویل داده شده است، از تهران خواست تا ضمن خویشتنداری، در امر کاهش تنش در کل منطقه مدیترانه و خاورمیانه مشارکت کند.

در پیام وزیر خارجه ایتالیا آمده است: ما بر این باور هستیم که برای دولت جدید ایران به ریاست مسعود پزشکیان رئیس جمهور و همه نهادهای ایرانی مهم است که در مسیر گفت وگو با اروپا و همچنین همه کشورهای منطقه گام بردارند.

بر اساس این پیام، ایتالیا به عنوان رئیس دوره‌ای گروه هفت به دنبال استفاده از دیپلماسی برای کاهش تنش در منطقه است و آماده مشارکت در هر گونه فعالیت سیاسی و دیپلماتیک مورد نیاز برای تحقق این امر است.

در همین حال لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز پیش تر در اظهاراتی با بیان اینکه جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه امکان پذیر است، تاکید کرد: همه از برقراری آتش‌بس در غزه سود خواهند برد.

وزیر دفاع آمریکا در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از تماس تلفنی خود با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت: به یوآو گالانت تاکید کردم که جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه امکان پذیر است.

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار