| کد مطلب: ۱۱۳۱۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد

اعتراف سناتور ارشد آمریکایی/ ترور هنیه اقدام عمدی نتانیاهو برای توقف مذاکرات بود

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا از هدف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از عملیات ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پرده برداشت.

اعتراف سناتور ارشد آمریکایی/ ترور هنیه اقدام عمدی نتانیاهو برای توقف مذاکرات بود

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ «جک رید» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفت عملیات ترور «اسماعیل هنیه» اقدام عامدانه از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پایان یافتن روند مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه بود.

 رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا همچنین گفت: این اقدام نتانیاهو تنش‌ها را در منطقه تشدید خواهد کرد.

روزنامه پولیتیکو همچنین گزارش داد که برخی نمایندگان مهم کنگره آمریکا نگران پیامدهای عملیات ترور اسماعیل هنیه بر روند مذاکرات آتش بس در نوار غزه هستند.

این قانونگذار آمریکایی درحالی فاش کرده که نتانیاهو با ترور هنیه به دنبال پایان دادن به مذاکرات بوده است که اخیرا جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای در واکنش به مذاکرات آتش‌بس در رم اعلام کرد: گفته‌های طرف‌های میانجی نشان می‌دهد که نتانیاهو، بار دیگر راهبرد تأخیر و تعلل و فرار از توافق را در پیش گرفته و شروط و خواسته‌های جدیدی مطرح کرده که به منزله عقب نشینی از همان طرح «اسرائیلی» منتقل شده از طریق طرف‌های میانجی در گذشته است و این در حالی است که طرح مذکور بخشی از طرح «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بود که بعدا در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هم بر روی آن تاکید شده بود.

رژیم صهیونیستی درحالی از دستیابی به توافق طفره می‌رود که از تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگ نسل کشی را علیه نوار غزه به راه انداخته است؛ جنگی که منجر به شهادت بیش از ۳۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۹۰ هزار تن دیگر شده است که اکثر آن‌ها زن یا کودک هستند. علاوه بر این، حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند و از سرنوشت بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم خبری در دست نیست.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار