| کد مطلب: ۱۱۳۰۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد

مدودوف: روسیه در انتخابات آمریکا دخالت نمی‌کند

معاون رئیس شورای امنیت روسیه با توصیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به «اردک لنگ» اعلام کرد که مسکو قصد مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا را ندارد.

مدودوف:  روسیه در انتخابات آمریکا دخالت نمی‌کند

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ دیمیتری مدودف با بیان اینکه نتیجه رقابت‌های ریاست جمهوری در آمریکا مربوط به خود آمریکایی‌ها است، افزود: «بدون شک در امور داخلی این کشور دخالت نخواهیم کرد».

معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین تصریح کرد: این مسئله به رای‌دهندگان [آمریکایی] مربوط می‌شود که چه کسانی انتخاب خواهند شد. اگرچه اطلاعات اولیه درباره توانایی‌های فکری [کامالا هریس] جانشین زن احتمالی جو بایدن سالخورده، فضای اندکی برای خیال‌پردازی باقی می‌گذارد.

جو بایدن ۸۱ ساله به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا که در مناظره اخیر خود با دونالد ترامپ ناتوان ظاهر شد، در نهایت تحت فشار هم حزبی‌های خود در ۲۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره‌گیری کرد و در عین حال از نامزدی کامالا هریس معاون خود از حزب دموکرات آمریکا حمایت کرد.

 مدودف همچنین گفت: رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌تواند هر کاری را که اطرافیانش به او دیکته می‌کنند، انجام دهد.

این مقام روس افزود: بایدن که «رئیس‌جمهوری ضعیف است و بر هیچ چیزی تاثیر نمی‌گذارد، سمت خود را در حالی که جایگزین او در حال انتخاب است، حفظ می‌کند. شاید این کار راحت‌تر است. او به معنی واقعی کلمه به "اردک لنگ" تبدیل شده است.»

در سیاست معروف است که از روسای جمهور شکست خورده یا به پایان راه خود رسیده با نام «اردک لنگ» یاد می‌شود، یعنی مقام منتخبی که هر چند هنوز در سمت خود است اما نفوذ کمتری بر دیگر سیاستمداران دارند و جانشین او که پیشتر انتخاب شده یا به زودی انتخاب خواهد شد، در حال آماده کردن خود برای تصدی مسئولیت است.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین با اشاره به اینکه «با این حال دستان او [بایدن] تا ۶ ماه آینده باز است» و اختیار کامل را در انجام امور دارد، گفت: امیدوارم که در نهایت جهان در این ۶ ماه ویران نشود.

این مقام روس گفت: رفتار مقامات آمریکایی غیرقابل پیش‌بینی است و این امر آنها را با توجه به احتمال استفاده از سلاح هسته‌ای، تبدیل به تهدیدی برای جهان می‌کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می شود. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد. نخستین مناظره جو بایدن با دونالد ترامپ در ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۴۰۳) برای این انتخابات برگزار شد. بایدن در این مناظره بارها با بیان جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، در برابر ترامپ به طور واضحی شکست خورد و این نمایش ضعیف بایدن در کنار دیگر خطاهای مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از دموکرات ها و تحلیلگران سیاسی آمریکا به صدا در آورد و آنها خواستار انصراف او از رقابت‌ها شدند و بایدن در نهایت کنار رفت.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار