| کد مطلب: ۱۱۳۰۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد

توافق ۳ میلیارد ینی بین این دو کشور/ ژاپن این سامانه‌اش را به آمریکا می‌فروشد

وزارت دفاع ژاپن از فروش سامانه‌های موشک زمین به هوای «پاتریوت» ساخت کشورش به آمریکا خبر داد.

توافق ۳ میلیارد ینی بین این دو کشور/ ژاپن این سامانه‌اش را به آمریکا می‌فروشد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  مینورو کیهارا وزیر دفاع ژاپن با شین وون سیک و لوید آستین همتایان کره‌جنوبی و آمریکایی خود در توکیو به طور مشترک دیدار و گفت‌وگو کرد.

کیهارا و آستین در حاشیه این نشست بر فروش موشک های زمین به هوای «پاتریوت» ساخت ژاپن به آمریکا یه ارزش سه میلیارد ین (۱۹ میلیون و۵۶۳ هزار دلار) توافق کردند.

پیشتر یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن در دیدار با امانوئل سفیر آمریکا در توکیو درخصوص تامین تسلیحات و تجهیزات ساخت ژاپن برای آمریکا توافق کردند.

برپایه این گزارش، پس از اقدام اخیر ژاپن برای تسهیل کردن قوانین انتقال تسلیحات، توکیو و واشنگتن فرصت‌هایی را برای گسترش تولید موشک‌های زمین به هوا پاتریوت پیشرفته۳و موشک هوابه‌هوای میان‌برد پیشرفته ایم-۱۲۰ ( AMRAAM) پیدا کرده‌اند.

وزیران خارجه و دفاع ژاپن و آمریکا با اشاره به تعهد واشنگتن به استقرار نیروهای هسته‌ای و متعارف خود برای جلوگیری از حملات به متحدان، بر اهمیت حیاتی ادامه تقویت بازدارندگی گسترده آمریکا تاکید کردند.

به گفته شبکه تلویزیونی چین، نمایندگان ژاپن و آمریکا همچنین در دیدار خود به آنچه آن را «توسعه سریع و غیرشفاف زرادخانه‌هسته‌ای چین» و «گسترش همکاری نظامی روسیه با کره‌شمالی برای تضعیف کنترل تسلیحات در معاهده جهانی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» خواندند، پرداختند.

در همین پیوند، خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که وزیران دفاع کره‌جنوبی، ژاپن و آمریکا در دیدار سه‌جانبه خود در توکیو یک سند امنیتی برای مشاوره‌های سیاسی در سطح بالا، اشتراک‌گذاری اطلاعات داده‌های موشکی کره‌شمالی و رزمایش‌های سه‌جانبه امضا کردند.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار