| کد مطلب: ۱۱۳۰۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

بعد از جو بایدن حالا نوبت جاستین ترودو است؟

طبق قوانین کانادا، انتخابات بعدی فدرال باید در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۵ (پاییز ۱۴۰۴) برگزار شود، اما زمزمه‌هایی از احتمال کناره‌گیری جاستین ترودو به گوش می‌رسد، این درحالی است که نخست‌وزیر کانادا رسما چیزی در این خصوص اعلام نکرده است.

بعد از جو بایدن حالا نوبت جاستین ترودو است؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا که در سال ۲۰۱۵ با وعده ایجاد «تغییرات واقعی» به قدرت رسید، اکنون پس از ۹ سال رای‌دهندگان را مایوس کرده و نه تنها حزبش «آسیب‌پذیر» شده، بلکه روز‌های تاریک و ابری هم در انتظار آن است.

طبق قوانین کانادا، انتخابات بعدی فدرال باید در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۵ (پاییز ۱۴۰۴) برگزار شود، اما زمزمه‌هایی از احتمال کناره‌گیری جاستین ترودو به گوش می‌رسد، اگرچه این نخست‌وزیر کانادا رسما چیزی در این خصوص اعلام نکرده است.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی می‌نویسد: «همانطور که دموکرات‌ها فشار فزاینده‌ای به رئیس‌جمهور جو بایدن وارد کردند تا از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ کناره‌گیری کند، چیزی شبیه به این موقعیت، اما تا حدی کم‌رنگ‌تر برای نخست‌وزیر ترودو رخ داده است؛ بدین صورت که چندین تن از لیبرال‌های برجسته از جمله وزیر سابق محیط زیست و از وزرای سابق بریتیش کلمبیا از جاستین ترودو درخواست کرده‌اند تا با کناره‌گیری، به حزب فرصت پیروزی و ماندن در قدرت را بدهد.»

البته نخست‌وزیر ۵۲ ساله کانادا ظاهرا هیچ قصدی برای کناره‌گیری از قدرت ندارد و مشخص نیست آیا جایگزین‌های او می‌توانند به اندازه کافی موفق ظاهر شوند یا خیر.

جاستین ترودو پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کانادا گفت: «می‌خواهم واضح بگویم که من نگرانی‌ها و ودغدغه‌های مردم را می‌شنوم. زمان راحتی نیست. واضح است که من و کل تیم لیبرالم کار زیادی برای انجام دادن داریم تا پیشرفت واقعی و ملموسی را به کانادایی‌ها در سراسر کشور نشان و ارائه دهیم.»

واشنگتن پست با اشاره به عملکرد او در این ۹ سال اخیر می‌نویسد: «ترودو در سه انتخابات فدرال پیروز شده است. هم‌چنین بیش از یک قرن می‌گذرد از زمانی که یک نخست‌وزیر کانادا چهار بار متوالی پیروز انتخابات می‌شود. او ۹ سال در قدرت بوده و طی این ۹ سال محاسبات نادرستی داشته است و از جمله آن‌ها می‌توان به رسوایی‌های اخلاقی، جنجال بر سر سفر‌های خارج از کشور و تعطیلات در خانه اشاره کرد.»

این روزنامه آمریکایی به نقل از نماینده پارلمان کانادا می‌نویسد: «کانادا متزلزل شده است. او (جاستین ترودو) گفت که همه چیز را درست خواهد کرد، خانه خواهد ساخت، بودجه را تنظیم و جرائم را متوقف خواهد کرد، اما کانادا ویران شده است.»

«لیزا یانگ» دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه کلگری در گفتگو با واشنگتن پست می‌گوید: «فکر می‌کنم لیبرال‌ها یادشان رفته نخست‌وزیر ترودو را به عنوان شخصی خطرناک تعریف کنند.»

نزدیک به نه سال بعد از روی کار آمدن ترودو، پیش‌بینی برای این «نماد پیشرو» تیره و تار است. حزب او که بیش از یک سال است در نظرسنجی‌ها افت کرده است، اکنون با ۲۰ امتیاز از محافظه‌کاران عقب است و نه تنها در میدان‌های اصلی نبرد، بلکه در سنگر‌های سنتی هم آسیب‌پذیر است. آخرین ضربه، شکست ویژه در انتخابات ماه گذشته به محافظه‌کاران در شهر تورنتو بود.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار