| کد مطلب: ۱۱۳۰۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد

نزدیکی هریس به ترامپ/ نظر سنجی ها چه می گویند؟

رئیس‌جمهور سابق 49 درصد به 47 درصد از معاون رئیس‌جمهور فعلی در رقابت پیش است، اما این در محدوده خطای مثبت یا منفی 3.1 درصد است. ترامپ در اوایل ماه جاری پیش از خروج جو بایدن از رقابت و حمایت از هریس، شش امتیاز برتری داشت.

نزدیکی هریس به ترامپ/ نظر سنجی ها چه می گویند؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ در نظرسنجی رای گیری که شامل رابرت اف کندی جونیور و دیگر نامزدهای مستقل می‌شد، هریس 45 درصد و ترامپ 44 درصد آرا را به دست آوردند. کندی تنها توسط 4 درصد حمایت می‌شود و 5 درصد همچنان بلاتکلیف هستند. بایدن در آخرین نظرسنجی در رقابت چند نامزدی با شش امتیاز عقب بود.

هریس در گرد هم آوردن مجدد ائتلافی که بایدن را در سال 2020 در کاخ سفید قرار داد، گام‌هایی برداشته است، ائتلافی که تحت فشار ناراحتی ناشی از عدم سلامت جسمی و ذهنی بایدن به هم ریخته بود. رای‌دهندگان سیاهپوست، لاتین تبار و جوان در نظرسنجی مجله نسبت به نظرسنجی که در روزهای پس از عملکرد فاجعه بار او در مناظره در 27 ژوئن انجام شد، همگی بیشتر از بایدن از هریس حمایت کردند.

حمایت بیشتر در میان رای دهندگان غیرسفیدپوست می‌تواند به هریس در ایالت‌های کلیدی متنوع‌تر از نظر نژادی و قومی - آریزونا، نوادا، جورجیا و کارولینای شمالی- کمک کند، جایی که بایدن در آن‌ها در شرایط خوبی نبود.

هریس توسط 63 درصد از رای دهندگان غیرسفیدپوست در رقابت دوجانبه حمایت می‌شود، در حالی که امتیاز بایدن 51 درصد در آخرین نظرسنجی بود. در حالی که این یک پیشرفت برای هریس است، حمایت از او هنوز کمتر از 73 درصد رای‌دهندگان غیرسفیدپوست است که بر اساس نظرسنجی‌های خروجی، در سال 2020 زمانی که بایدن با اختلاف اندکی پیروز شد، از او حمایت کردند.

معاون رئیس جمهور سهم بیشتری از حمایت رای‌دهندگان جوان، افراد زیر 30 سال، نسبت به بایدن در اوایل این ماه دارد. اما او همچنان از حمایت کمتری در میان آنها نسبت به او در پیروزی خود در سال 2020 برخوردار است.

هریس همچنین در حزب خود شور و شوقی ایجاد کرده است. تقریباً از هر پنج رای‌‌دهنده در هر حزب، چهار نفر می‌گویند که مشتاق نامزد منتخب خود هستند.

مایک بوسیان، نظرسنج دموکرات که این نظرسنجی را با دیوید لی، نظرسنج جمهوری‌خواه انجام داد، گفت: «تنها 37 درصد از رای‌دهندگان بایدن در اوایل جولای نسبت به او مشتاق بودند و اکنون 81 درصد از رای‌دهندگان هریس درباره او مشتاق هستند. این یک تغییر شگفت‌انگیز است.»

هریس همچنین از حمایت بیش‌تر دموکرات‌ها نسبت به بایدن در اوایل این ماه برخوردار است، اتفاقی کلیدی زیرا اولین کار یک نامزد متحد کردن حزبش است. هریس از حمایت 92 درصد از رأی‌دهندگانی برخوردار است که گفته‌اند در سال 2020 از بایدن حمایت کرده‌اند، در حالی که رئیس جمهور 84 درصد از این رأی دهندگان را در نظرسنجی قبلی حفظ کرده بود.

لی گفت که هریس و حزبش باید مراقب باشند که بیش از حد خوشبین نباشند.

«در حالی که دموکرات‌ها و بسیاری از رسانه‌ها این اعداد فشرده‌شده رای را به‌عنوان تغییری در رقابت تبلیغ می‌کنند، فراموش نکنیم که در این زمان در ژوئیه 2020 نظرسنجی ملی وال استریت ژورنال نشان می‌داد که بایدن با اختلاف 9 امتیازی و در اوت با اختلاف 11 امتیازی از ترامپ پیشی گرفته بود. دونالد ترامپ در این انتخابات در مقایسه با زمان مشابه در انتخابات 2020 در موقعیت بسیار بهتری قرار دارد.

لی همچنین در این نظرسنجی به تایید عملکرد شغلی ترامپ به عنوان رئیس جمهور اشاره کرد که بالاترین رکورد ثبت شده تا کنون در این دوره از انتخابات در نظرسنجی است. اکثر رأی دهندگان – 51 درصد – کار ترامپ را به عنوان رئیس جمهور تایید می‌کنند، در حالی که اکثریت رأی دهندگان – 50 درصد- با کاری که کامالا هریس به عنوان معاون رئیس جمهور انجام می‌دهد، مخالف هستند.

رقابتی که اساساً در سطح ملی برابر است به این معنی است که با توجه به پراکندگی جمعیت کشور، ترامپ همچنان احتمالاً از مزیت کالج انتخاباتی برخوردار خواهد بود. ترامپ در سال 2016 با نزدیک به 3 میلیون رای از هیلاری کلینتون آرای مردمی را از دست داد، اما بیش از 300 رای از 538 رای کالج الکترال را به دست آورد.

جی دی ونس، سناتور اوهایو، معاون جدید ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، 42 درصد محبوبیت دارد و 44 درصد نامحبوب است.

هریس با مخالفت‌های قابل توجهی مواجه است. دوران تصدی او به عنوان معاون رئیس جمهور با سابقه دولت بایدن مرتبط است که شامل مرزهای جنوبی آشفته، افزایش قیمت‌ها و جنگ‌های طولانی در خاورمیانه و اوکراین است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ترامپ در مدیریت مهاجرت، اقتصاد، روابط خارجی و جرم و جنایت نسبت به هریس توانایی بیشتری دارد، در حالی که هریس در برخورد با سقط جنین برتری 51 به 33 درصد دارد.

این نظرسنجی نشان داد که 48 درصد فکر می‌کنند ترامپ 78 ساله برای رئیس جمهور شدن خیلی مسن است، در حالی که تنها 2 درصد معتقدند که هریس 59 ساله مسن است. نزدیک به نیمی - 46٪ - گفتند که هریس خلق و خوی مناسبی برای رئیس جمهور شدن دارد. فقط 38 درصد درباره ترامپ این را گفته‌اند.

این نظرسنجی نشان داد که رای دهندگان هنوز در مورد بسیاری از معاونان بالقوه ریاست جمهوری که گمان می‌رود هریس انتخاب کند در حال کسب اطلاعات هستند. او احتمالاً باید تا 7 اوت شخصی را انتخاب کند تا به ضرب الاجل روش نامزدی مجازی که حزبش تعیین کرده است برسد.

از میان برخی از نامزدهای بالقوه، سناتور مارک کلی از آریزونا، خلبان و فضانورد سابق نیروی دریایی، بهترین رتبه را دارد: 31 درصد مطلوب و 19 درصد در میان رأی دهندگان نامطلوب.

نظرسنجی وال استریت ژورنال با 1000 رای دهنده ثبت نام شده در 23 تا 25 ژوئیه مصاحبه کرده است. حاشیه خطا به علاوه یا منهای 3.1 درصد است.

 

منبع : اکو ایران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار