| کد مطلب: ۱۱۳۰۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد

واشنگتن خیال زلنسکی را راحت کرد/ حمایت تمام قد پنتاگون از کی‌یف

پنتاگون اعلام کرد، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، در تماسی با رستم اومروف وزیر دفاع اوکراین، بار دیگر بر حمایت قاطع واشنگتن از اوکراین تاکید کرد.

واشنگتن خیال زلنسکی را راحت کرد/ حمایت تمام قد پنتاگون از کی‌یف

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  این اولین تماس سران دفاعی دو کشور از زمان اعلام کناره گیری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از انتخابات و حمایت وی از کامالا هریس، معاون خود برای مقابله با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه این کشور در انتخابات است.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه در یک جلسه توجیهی به خبرنگاران گفت: «در طول این تماس، وزیر دفاع آمریکا بر حمایت قاطع واشنگتن از اوکراین در مواجهه با تجاوز روسیه تاکید کرد.»

واشنگتن، تحت رهبری بایدن، بزرگترین حامی اوکراین در جنگ روسیه و اوکراین بوده است. آمریکا از سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پس از تماسی که روز سه‌شنبه میان مشاور امنیت ملی هریس و رئیس دفتر او انجام شد، گفت عدم کاهش "پویایی کار مشترک ما برای صلح عادلانه" اهمیت دارد.

 

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت، کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند. با وجود تحریم‌های بی‌سابقه و تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه، کرملین توانسته اقتصاد خود را در شرایط جنگ پا بر جا نگه دارد.


 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار