| کد مطلب: ۱۱۳۰۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد

بایدن: از نامزدی در انتخابات کناره‌گیری کردم تا ملت آمریکا متحد شود

آقای بایدن ۸۱ ساله در سخنرانی خود که از دفتر بیضی کاخ سفید خطاب به ملت ایراد می‌شد، گفت: «اعتقاد دارد با توجه به سوابقش در دوره اول ریاست‌جمهوری شایسته انتخاب مجدد بوده است.»

بایدن: از نامزدی در انتخابات کناره‌گیری کردم تا ملت آمریکا متحد شود

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز چهارشنبه ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) در اولین سخنرانی خود پس از کناره‌گیری از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که این اقدام او و همین‌طور تایید کامالا هریس به عنوان نامزد جانشینش، «بهترین راه برای متحد کردن کشور» بوده است.

آقای بایدن ۸۱ ساله در سخنرانی خود که از دفتر بیضی کاخ سفید خطاب به ملت ایراد می‌شد، گفت اعتقاد دارد با توجه به سوابقش در دوره اول ریاست‌جمهوری شایسته انتخاب مجدد بوده است.

وی اضافه کرد: «با این حال هیچ چیز، هیچ چیز نمی‌تواند مانع از نجات دموکراسی ما شود. این شامل جاه‌طلبی‌های شخصی هم می‌شود و بنابراین من تصمیم گرفتم بهترین راه رو به جلو، انتقال مشعل به نسل جدید است. این بهترین راه برای متحد کردن ملت ما است.»

جو بایدن که هفته‌ها در برابر فشار اعضای حزب دموکرات برای کناره‌گیری مقاومت می‌کرد، در سخنرانی خود گفت قصد دارد در شش ماه باقی‌مانده از دوره ریاست‌جمهوری بر روی کار خود به عنوان رئیس‌جمهور تمرکز کند.

در سه روز گذشته و پس از تصمیم آقای بایدن، کامالا هریس حمایت گسترده‌ای را در حزب دموکرات جلب کرده است به نحوی که ناظران می‌گویند کارزار انتخاباتی این حزب احیا شده است.

خانم هریس اولین زن سیاه‌پوست و آسیایی-آمریکایی است که به عنوان معاون رئیس‌جمهور خدمت می‌کند و در صورت پیروزی در انتخابات ۵ نوامبر، اولین زن رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده خواهد بود.

آقای بایدن در سخنرانی خود از هریس ۵۹ ساله به عنوان رهبر قدرتمندی که می‌تواند رئیس‌جمهور موثری باشد، تمجید کرد. وی گفت: «او باتجربه است، سرسخت و توانمند است. او یک شریک باورنکردنی برای من و یک رهبر برای کشور ما بوده است. اکنون انتخاب با شما مردم آمریکاست.»

در سوی مقابل دونالد ترامپ این سخنرانی جو بایدن را «به سختی قابل درک» و «بسیار بد» خواند.

حمله ترامپ به هریس

ساعاتی قبل از این نطق، دونالد ترامپ در یک سخنرانی تهاجمی در یک گردهمایی انتخاباتی به شدت به کامالا هریس حمله کرد و گفت: «او یک دیوانه چپ رادیکال است که در صورت انتخاب شدن، کشور ما را ویران خواهد کرد.»

آقای ترامپ که به طور معمول در حمله به مخالفان خود از توهین استفاده می‌کند، به صراحت اعلام کرد که قصد دارد توصیه‌هایی مبنی بر اتخاذ موضع ملایم‌تر را نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه «در میدان جنگ است»، گفت: «من قرار نیست خوب باشم!».

دونالد ترامپ با انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن گفت: «کامالا مرز‌های ما را باز کرد و به ۲۰ میلیون بیگانه غیرقانونی اجازه داد تا از سراسر جهان وارد کشور ما شوند. من به تمام سیاست‌های مرزی باز دولت بایدن-هریس پایان می‌دهم. ما مرز‌ها را می‌بندیم و تهاجم کامالا هریس را بدون تأخیر متوقف می‌کنیم.»

ناظران می‌گویند لحن جنگ‌طلبانه سخنان او سیگنالی قوی بوده مبنی بر اینکه سه ماه باقی‌مانده از مبارزات انتخاباتی، به گونه‌ای فشرده و نفس‌گیر در راه است.

در آن سو کامالا هریس نیز روز سه‌شنبه در اولین گردهمایی کارزار انتخاباتی‌اش پس از تایید بایدن، به صورت متقابل به دونالد ترامپ حمله کرد و با اشاره به سابقه خود به عنوان دادستان وی را در دسته «افراد مجرم» قرار داد.

او در سخنرانی خود پرسید: «آیا ما می‌خواهیم در کشوری با آزادی، شفقت و حاکمیت قانون زندگی کنیم یا کشوری پر از هرج و مرج، ترس و نفرت؟»

انتظار می‌رود کنوانسیون ملی دموکرات‌ها، که طی روز‌های ۱۹ تا ۲۲ اوت در شیکاگو برگزار می‌شود، کامالا هریس را به عنوان نامزد رسمی حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر معرفی کند.

نتایج یک نظرسنجی که به طور مشترک توسط دو موسسه رویترز و ایپسوس منتشر شد نشان می‌دهد هریس با اختلاف دو درصدی نسبت به ترامپ، ۴۴ درصد به ۴۲ درصد، پیشتاز است.

این در شرایطی است که نتایج یک نظرسنجی دیگر که توسط شبکه سی‌ان‌ان انجام شده نشان می‌دهد دونالد ترامپ با سه درصد اختلاف، ۴۹ به ۴۶، از خانم هریس پیش است.

 

منبع : فرارو

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار