| کد مطلب: ۱۱۳۰۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد

اعلام رتبه جدید پاسپورت های جهان/ ایران در چه رتبه ای قرار گرفت؟

رتبه‌بندی پاسپورت‌های جهان براساس شاخص هنلی منتشر شد و در این رتبه‌بندی، سنگاپور توانست در جایگاه نخست و کشورهای افغانستان، سوریه و عراق در قعر جدول قرار بگیرند.

اعلام رتبه جدید پاسپورت های جهان/ ایران در چه رتبه ای قرار گرفت؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ رتبه‌بندی جدید معتبرترین پاسپورت‌های جهان براساس شاخص پاسپورت هنلی منتشر شد. این رتبه‌بندی‌ نشان می‌دهد که دارندگان پاسپورت هر کشور می‌توانند بدون نیاز به ویزای قبلی به چند کشور سفر کنند.

براساس این رتبه‌بندی که 199 پاسپورت و 227 مقصد را بررسی می‌کند، کشور سنگاپور معتبرترین پاسپورت جهان را دارد و دارندگان آن می‌توانند به 195 کشور بدون نیاز به ویزای قبلی سفر کنند. سنگاپور سال‌ها در جایگاه دوم این رتبه‌بندی قرار داشت و امسال توانست با شکست ژاپن در رتبه نخست قرار بگیرد.

پاسپورت فرانسه در کنار آلمان، ایتالیا، ژاپن و اسپانیا همگی با قابلیت سفر بدون ویزا به 192 مقصد جهانی به همگی در رتبه دوم این فهرست قرار دارند.

دارندگان پاسپورت کشورهای اتریش، فنلاند، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، کره جنوبی و سوئد هم که می‌توانند به 191 مقصد بین‌المللی بدون نیاز به ویزا سفر کنند در رتبه سوم شاخص هنلی قرار گرفته‌اند.

پاسپورت ایرانی در چه رتبه‌ای قرار دارد؟

پاسپورت ایران نیز با قابلیت سفر بدون ویزا به 43 کشور در رتبه 94 قرار گرفته است. البته باید به این نکته اشاره کرد که رتبه ایران طی سال‌های گذشته رشد جزئی داشته است و در شاخص پاسپورت هنلی نسبت به سال گذشته پنج رده صعود کرده است.

رتبه‌بندی شاخص هنلی نشان می‌دهد که افغانستان، سوریه، عراق، یمن، پاکستان، سومالی، نپال، لیبی، فلسطین و بنگلادش ضعیف‌ترین پاسپورت‌های جهان را دارند و در رتبه آخر این فهرست‌ها قرار می‌گیرند.

براساس رتبه‌بندی که سال گذشته منتشر شد، تنها سه کشور بودند که حق سفر بدون ویزا به کمتر از 30 کشور را داشتند. این کشورها عبارت‌اند از: افغانستان، عراق و سوریه.

 

منبع : اکو ایران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار