| کد مطلب: ۱۱۲۹۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد

روسیه و چین توافق کردند

معاون اول نخست‌ وزیر روسیه در اظهاراتی با بیان اینکه همه شرایط در روسیه و چین برای رشد بیشتر تجارت و مشارکت اقتصادی ایجاد شده است، از توافق مسکو و پکن برای افزایش مبادلات تجاری خبر داد.

روسیه و چین توافق کردند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ معاون اول نخست‌ وزیر روسیه در جریان نشست کمیسیون بین دولتی روسیه و چین در زمینه همکاری‌های اقتصادی، گفت: مسکو و پکن برای به روز رسانی لیست پروژه‌های مهم موافقت کردند.

مانتوروف با بیان اینکه مسکو در مورد اجرای بیش از ۶۰ طرح تجاری و اقتصادی با پکن به توافق رسیده است، اظهار کرد: مجموع سرمایه‌گذاری‌های اعلام شده برای اجرای این طرح‌های تجاری و اقتصادی بیش از ۱۳۸ میلیارد دلار است.

معاون اول نخست‌ وزیر روسیه در ادامه با بیان اینکه مبادلات تجاری میان روسیه و چین تا پایان سال گذشته با ۲۵ درصد افزایش در مجموع به ۲۲۸ میلیارد دلار رسید، تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد پرداخت‌های متقابل بین مسکو و پکن با ارزهای ملی انجام شده است.

مانتوروف در ادامه با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در سال جاری میلادی هم مانند سال قبل، گردش مالی تجاری میان مسکو و پکن به روند صعودی خود ادامه دهد، خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای ما، مبادلات تجاری میان روسیه و چین دارای این ظرفیت است که تا سال ۲۰۳۰ تا مرز ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار