| کد مطلب: ۱۱۲۹۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

موضع جدید وزیر خارجه آمریکا در قبال ایران

وزیر خارجه آمریکا بدون اینکه به خروج یکجانبه کشورش در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت اشاره‌ای داشته باشد، گفت: ما بیش‌از ۶۰۰ تحریم علیه ایران اعمال کردیم.

موضع جدید وزیر خارجه آمریکا در قبال ایران

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بی توجه به گزارش‌های «آژانس بین المللی انرژی اتمی» (IAEA) در خصوص ماهیت صلح آمیز فعالیت‌های هسته‌ای تهران، در سخنانی گفت که ایران ممکن است «یک یا ۲ هفته» تا توانایی تولید مواد لازم برای تسلیحات هسته‌ای فاصله داشته باشد.

 وزیر امور خارجه آمریکا بدون اینکه به خروج یکجانبه کشورش در سال ۲۰۱۸ میلادی از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اشاره‌ای داشته باشد، خطاب به شرکت کنندگان در «مجمع امنیتی آسپن» در کلرادو گفت: جایی که ما اکنون هستیم، موقعیت خوبی نیست!

بلینکن گفت که ایران به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه داده است؛ اما هنوز سلاحی تولید نکرده است و این نشان می‌دهد که تهران به نزدیک ترین موقعیت برای دستیابی به این توانمندی قرار دارد.

 وی در ادامه ادعا کرد که ایالات متحده به تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، ترجیحاً از طریق مذاکرات دیپلماتیک ادامه خواهد داد.

این مقام آمریکا مدعی شد: اگر ایران در مورد تعامل جدی است، در واقع از کاری که در برنامه خود انجام داده است عقب نشینی کند! دولت آمریکا فشار حداکثری بر ایران را در سراسر جهان اعمال کرده است.

آنتونی بلینکن گفت: ما بیش از ۶۰۰ تحریم علیه افراد و نهادهای ایرانی اعمال کرده ایم. ما حتی یک تحریم را لغو نکرده ایم.

 

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار