| کد مطلب: ۱۱۲۹۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد

وقت آن رسیده که یک زن رنگین پوست رئیس جمهور آمریکا شود؟

در حالی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با فشار بسیاری برای کناره گیری از رقابت‌های انتخاباتی مواجه است، اکثریت دموکرات‌ها فکر می‌کنند که معاون رئیس‌جمهور او خودش رئیس‌جمهور خوبی خواهد بود. آسوشییپتدپرس در گزارشی در این باره می‌نویسد: یک نظرسنجی جدید از مرکز تحقیقات روابط عمومی AP-NORC نشان داد که از هر ۱۰ دموکرات، ۶ نفر معتقدند که کامالا هریس در جایگاه بالاتر یعنی رئیس جمهور می‌تواند موفق باشد. از هر ۱۰ دموکرات، ۲ نفر باور نمی‌کنند که او بتواند از پس چنین مسئولیتی برآید و ۲ نفر از هر ۱۰ نفر دیگر می‌گویند که به اندازه کافی اطلاعات برای اظهارنظر ندارند.

وقت آن رسیده که یک زن رنگین پوست رئیس جمهور آمریکا شود؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  از زمان شکست بایدن در مناظره در ۲۷ ژوئن، بسیاری از دموکرات‌ها به طور خصوصی و حتی آشکارا به هریس چشم دوخته‌اند تا وارد صحنه و جانشین بایدن به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری این حزب شود. آن‌ها بر این باورند که او شانس بیشتری در برابر دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه دارد. به نوبه خود، هریس کاملاً به بایدن وفادار ماند و یکی از سرسخت‌ترین مدافعان او پس از عملکرد فاجعه بار رئیس جمهور مستقر در نخستین مناظره بود.

اوکلی گراهام، یک دموکرات در گرین‌وود، میسوری، گفت در حالی که از موفقیت‌های بایدن در مقام ریاست جمهوری «بسیار خوشحال» است، احساس می‌کند که برای حمایت از هریس در هیجان‌زده‌تر خواهد بود و وقتش رسیده است که یک زن رئیس جمهور آمریکا شود.

گراهام ۳۰ ساله در مورد بایدن گفت: می‌دانم که او کار‌های ناتمامی دارد. اما خوب است که یک فرد رنگین پوست، یک زن، یک فرد جوانتر را ببینیم که جلو بیاید و این مسئولیت را رهبری کند. من امیدوارم که این الهام بخش نسل جوان‌تر برای مشارکت بیشتر باشد.

سیاه‌پوستان بزرگسال، بخش کلیدی ائتلاف دموکرات‌ها و گروهی که نسبتاً بیشتر از سایرین برای بایدن مطلوب‌تر هستند، بیشتر از سایر آمریکایی‌ها معقتدند که هریس می‌تواند به خوبی در مقام رئیس جمهور عمل کند. در مورد آمریکایی‌ها به‌طور گسترده‌تر، آن‌ها نسبت به نحوه عملکرد هریس در دفتر بیضی شکل کاخ سفید تردید بیشتری دارند. از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی تنها ۳ نفر می‌گویند که هریس به عنوان رئیس جمهور می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. حدود نیمی از آن‌ها می‌گویند که هریس در این نقش موفق نخواهد بود و از هر ۱۰ نفر ۲ نفر می‌گویند که به اندازه کافی او را نمی‌شناسند.

رتبه محبوبیت هریس مشابه بایدن است، اما سهم آمریکایی‌هایی که نظر نامطلوب نسبت به او دارند تا حدودی کمتر است. این نظرسنجی نشان داد که از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی، ۴ نفر نظر مساعد نسبت به هریس دارند، در حالی که حدود نیمی از آن‌ها نظر منفی دارند. تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها دیدگاه منفی نسبت به بایدن دارند: تقریباً از هر ۱۰ نفر، ۶ نفر. از هر ۱۰ آمریکایی، یک نفر می‌گوید که به اندازه کافی هریس را نمی‌شناسد، در حالی که تقریباً همه درباره بایدن نظر دارند.

حدود سه چهارم دموکرات‌ها دیدگاه مثبتی نسبت به هریس دارند که با نگاه دموکرات‌ها به بایدن همخوانی دارد. از هر ۱۰ نفر، هفت نفر نظر مساعدی نسبت به او دارند. شانون بیلی، یک دموکرات که در تامپا زندگی می‌کند، از دستاورد‌های بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور - به‌ویژه با قانون زیرساخت‌ها و تلاش‌هایش برای مهار تورم - ستایش کرد و گفت که از او «به خوبی یاد می‌شود». اما او دیدگاه بهتری نسبت به هریس دارد تا جو بایدن. بیلی ۳۴ ساله می‌گوید که کامالا هریس بهتر از بایدن می‌تواند پیام پلت فرم دموکرات‌ها را به گونه‌ای منتقل کند که مخاطب را هم متقاعد سازد. حزب دموکرات به هریس و یک معاون «که واقعاً بتواند مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی تشویق کند» نیاز دارد.

موقعیت هریس به عنوان پیام رسان اصلی دولت در مورد سقط جنین نیز او را برای بسیاری از دموکرات‌ها محبوب کرده است. توماس متمن، یک دموکرات از کالیفرنیا، می‌گوید: من فکر می‌کنم که او مدافع بسیار قوی برای سقط جنین بوده و خواهد بود. جمهوری خواهان با مردان سفیدپوست چه در جامه نامزد ریاست جمهوری و چه معاون او وارد پیکار شده اند و هر دوی آن‌ها چیز‌های کاملاً مشخصی در مورد مخالفت با سقط جنین گفته اند، بنابراین موقعیت کامالا هریس می‌تواند برگ برنده او باشد.

متمن ۵۹ ساله گفت که معتقد است بایدن نمی‌تواند دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان را شکست دهد. او می‌گوید: هریس کاندیدای بسیار مؤثرتری خواهد بود، زیرا بایدن قادر به «فشار آوردن» بر رقیب خود و سوء استفاده از نقاط ضعف او نیست. هریس در میان سیاهپوستان آمریکایی محبوبیت بیشتری نسبت به بزرگسالان سفیدپوست یا اسپانیایی تبار دارد. زنان به نسبت مردان دیدگاه مثبت تری نسبت به هریس دارند.

دیگر دموکرات‌های برجسته‌ای که به عنوان جانشین بالقوه مطرح شده اند، کمتر از هریس شناخته شده اند. حدود ۴ نفر از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی نظری درباره فرماندار کالیفرنیا گوین نیوسام ندارند و نیمی از آن‌ها با گرچن ویتمر فرماندار میشیگان آشنا نیستند.

تعداد بیشتری از دموکرات‌ها هریس را به جای نیوسام یا ویتمر به عنوان فردی که می‌تواند رئیس‌جمهور خوبی شود، می‌دانند، اگرچه این تا حدودی به این دلیل است که آن‌ها ناشناخته هستند. حدود یک سوم دموکرات‌ها می‌گویند که نیوسام رئیس جمهور خوبی خواهد شد و نیمی از آن‌ها به اندازه کافی او را نمی‌شناسند. حدود یک چهارم دموکرات‌ها می‌گویند که ویتمر خوب عمل خواهد کرد و حدود دو سوم آنقدر او را نمی‌شناسند که بتوانند اظهار نظر کنند.

معاون ترامپ، سناتور جی دی ونس از اوهایو، برای اکثر آمریکایی‌ها ناشناخته است. در نظرسنجی AP-NORC، که قبل از اینکه ترامپ ونس را به عنوان معاون رئیس‌جمهوری خود انتخاب کند، انجام شد، از هر ۱۰ آمریکایی ۶ نفر از او اطلاعات کافی برای اعلام نظر نداشتند. از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی، ۲ نفر دیدگاه مثبتی نسبت به ونس دارند و از هر ۱۰ نفر، ۲ نفر نگاه مثبتی به او ندارند. در میان جمهوری‌خواهان، ۶۱ درصد آنقدر او را نمی‌شناسند که درباره او نظری داشته باشند. حدود یک چهارم نسبت به او نظر مثبت دارند و تقریباً یک نفر از هر ۱۰ نفر دیدگاه منفی دارند.

 

منبع : جماران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار