| کد مطلب: ۱۱۲۹۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد

بازگشت هیولا به آمریکا و انگلیس!

افزایش کرونا در آمریکا به ۲۳.۵درصد رسیده و حتی رئیس جمهور این کشور را هم برای مدتی زمین‌گیر کرده بود. همچنین آژانس امنیت سلامت بریتانیا افزایش کووید در بریتانیا را تایید می‌کند.

بازگشت هیولا به آمریکا و انگلیس!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، افزایش کرونا در آمریکا به ۲۳.۵درصد رسیده و حتی بایدن را هم برای مدتی زمین‌گیر کرده بود. همچنین آژانس امنیت سلامت بریتانیا افزایش کووید در بریتانیا را تایید می‌کند.

گزارش‌هایی از کووید در برخی از بیمارستان‌های ایران ارائه می‌شود؛ اما سوال اینجاست آیا دوباره این کابوس برمی‌گردد؟

کرونا در اروپا و آمریکا در حال گسترش است. این در حالی است که بر اساس آخرین بررسی‌های «دنیای اقتصاد» موج گسترش کرونا هنوز به ایران نرسیده است. بر اساس گزارشی در آمریکا کووید-۱۹ همچنان در حال افزایش است و این رقم به ۲۳.۵ درصد رسیده که گفته می‌شود؛ بایدن یکی از چهره‌های سیاسی مبتلا به این بیماری است. در ایران نیز همچنان گزارش‌هایی از کووید در برخی از بیمارستان‌ها ارائه می‌شود. از سوی دیگر، جدیدترین ارقام آژانس امنیت سلامت بریتانیا(UKHSA) نشان می‌دهد که مرگ‌ومیر و بستری شدن در بیمارستان به دلیل کووید در انگلیس افزایش یافته است و در هفته منتهی به ۲۸ژوئن، ۲۷۹۷ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ بستری شدند که ۶۱ بیمار بیشتر از هفته قبل است. در همین بازه زمانی ۱۶۸ نفر فوت کردند که ۲۵ مورد بیشتر از هفته قبل است. حال باید دید که آیا سروکله این ویروس دوباره در ایران هم پیدا می‌شود؟

زبان کووید چیست؟

بر اساس آخرین گزارش‌ها و اخباری که در رسانه‌های خارجی از جمله ساینس منتشر شده، این بیماری دارای علائمی است از جمله تب، خستگی، سردرد و بدن درد، سرفه، آب‌ریزش بینی، التهاب گلو و گلودرد، خس‌خس و سنگینی سینه، در مواردی اسهال. به گزارش برنا، در آمریکا و اروپا کرونای «فلیرت» گسترش یافته است. این سویه جدید ویروس کرونا زیر شاخه اُمیکرون بوده که براساس گزارش‌ها، باعث بیماری مرگبار نمی‌شود، اما علائم آن شدید است. یکی از نشانه‌های کرونا در یکی از سویه‌هایش از دست دادن حس بویایی و چشایی بود. مرکز تحقیق سلامت زوئی (ZOE) که در سال ۲۰۲۰ برای ردیابی علائم و روندهای نوظهور ویروس راه‌اندازی شد، فهرست زبان کووید را نشانه بالقوه عفونت به این ویروس اعلام کرد. اصطلاح زبان کووید به هرگونه تغییر در دهان یا زبان، ناشی از ویروس اشاره دارد.

بر اساس این گزارش زوئی، تعداد زیادی از مردم متوجه شدند که زبان آنان سفید و لکه‌دار بوده و به نظر در زمان مثبت شدن آزمایش طبیعی به نظر نمی‌رسید. یکی از بنیان‌گذاران زوئی، پروفسور تیم اسپکتور، تصویری از زبان سفید و تکه تکه شده را به اشتراک گذاشت و توضیح داد هنوز از هر پنج نفر مبتلا به کووید، یک نفر با علائم کمتر رایجی مانند بثورات پوستی، زبان‌ کووید و زخم‌های عجیب دهان هستند که در فهرست رسمی بهداشت عمومی انگلستان قرار نمی‌گیرد. این نشانه را تعدادی از محققان بررسی کردند و در سال ۲۰۲۰، برخی از تحقیقات به تعدادی از تغییرات در دهان مرتبط با کووید رسیدند. مواردی که از خشکی دهان خبر می‌دهد که جزو شایع‌ترین نشانه‌ها به شمار می‌رود. پس از آن از دست دادن چشایی (دیسگوزیا) و عفونت قارچی (برفک دهان) قرار دارند. آنها درباره تغییرات در حس زبان، درد عضلانی در حین جویدن، تورم در دهان و زخم روی زبان یا داخلی را توضیح دادند. تحقیق جداگانه که در مجله بریتانیایی درماتولوژی منتشر شد، نشان داد که در گروه ۶۶۶ بیمار در اسپانیا که به دلیل کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند، یک چهارم افراد تغییراتی در دهان یا زبان خود داشتند. مدیکال نیوز تودی نیز گزارش کرده است: «زبان کووید می‌تواند باعث تورم، احساس سوزش و پوست ناهموار روی زبان شود.»

با توجه به افزایش کرونا و همچنین سویه جدید آن که بروز نشانه‌های زبان کوویدی است، متخصصان هشدار می‌دهند؛ بهداشت کرونایی را از یاد نبرید. آنها همچنین معتقد هستند؛ دقیقا مشخص نیست که چرا زبان کووید رخ می‌دهد، اما عفونت‌ها، به‌طور کلی، می‌توانند تغییراتی در حفره دهان ایجاد کنند.با این حال، پس از پایان عفونت کووید، این علامت خود به خود برطرف می‌شود و معمولا حدود ۲ هفته طول می‌کشد.

منبع : دنیای اقتصاد

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار