| کد مطلب: ۱۱۲۹۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد

کارزار انتخاباتی بایدن: او «قطعا» در رقابت‌ها باقی می‌ماند

جن اومالی دیلون، رئیس کارزار انتخاباتی جو بایدن، روز جمعه ٢٩ تیر تصریح کرد بایدن «قطعا» در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا باقی می‌ماند و او «بهترین فرد برای مقابله با دونالد ترامپ است.»

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  این در حالی است که دونالد ترامپ شامگاه پنجشنبه ۲۸ تیر به وقت آمریکا، در چهارمین شب برگزاری مجمع ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی، رسما نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را پذیرفت.

تاکید رئیس ستاد انتخاباتی بایدن بر ماندن او در رقابت‌های انتخاباتی، همزمان با ابتلای مجدد او به بیماری کووید-١٩ و تلاش فزاینده برخی از چهره‌های ارشد حزب دموکرات برای کناره‌گیری رئیس جمهوری کنونی آمریکا از انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو است.

آن‌ها در روز‌های اخیر به بایدن گفته‌اند احتمال پیروزی‌اش در انتخابات پائیز امسال رو به کاهش است و شکست احتمالی او می‌تواند به امید‌های حزب دموکرات برای به کنترل در آوردن دو مجلس قانون‌گذاری کنگره (سنا و مجلس نمایندگان) ضربه بزند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین که جو بایدن به مدت هشت سال معاون او بود، به متحدان سیاسی او گفته است که بخت بایدن برای برنده شدن در انتخابات رو به کاهش است و فکر می‌کند او باید در مورد توانایی کاندیداتوری خود تأمل کند.

اما بایدن ۸۱ ساله اصرار دارد که پرچمدار دموکرات‌ها در انتخابات ۱۵ آبان (۵ نوامبر) امسال خواهد بود و هیچ نشانه آشکاری از این که شاید به نفع کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری کناره گیری کند نشان نداده است.

با این حال، گزارش‌های خبری در ایالات متحده می‌گویند که بایدن در روز‌های اخیر در مقاطعی به نگرانی‌های دموکرات‌ها در مورد مبارزات انتخاباتی‌اش علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق از حزب جمهوری‌خواه، گوش داده است.

بایدن که اکنون بار سوم است به کووید-۱۹مبتلا شده، روز پنجشنبه در ویلای تفریحی خود بدون برنامه‌ریزی برای حضور در انظار عمومی، خود را قرنطیه کرد تا دوره این بیماری را سپری کند.

حکیم جفریس رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان و چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا، در دیدار‌های خصوصی جداگانه با بایدن در هفته گذشته، به او گفتند اگر به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب باقی بماند، پیروزی در هر یک از دو مجلس کنگره برای دموکرات‌ها کار دشواری خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید، اندرو بیتس، در بیانیه‌ای گفت که رئیس جمهوری آمریکا به هر دو رهبر دموکرات‌ها در کنگره گفته است «او نامزد حزب است، قصد دارد برنده شود و مشتاق است با هر دوی آن‌ها همکاری کند، تا دستور کار صد روزه خود را برای کمک به خانواده‌های کارمند تصویب کند.»

در مجموع ۲۰ قانونگذار دموکرات به طور علنی از بایدن خواسته‌اند به تلاش خود برای انتخاب مجدد پایان دهد. بسیاری دیگر به طور خصوصی نگرانی خود را در مورد سرنوشت سیاسی او ابراز کرده‌اند.

آدام شیف، نماینده کالیفرنیا و یکی از سرسخت‌ترین منتقدان ترامپ و از متحدان نزدیک نانسی پلوسی رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، اوایل این هفته خواستار کناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی شد.

جورج کلونی، ستاره هالیوود که از حامیان عمده جو بایدن بوده نیز خواستار کناره‌گیری او شده است. او ماه پیش میلادی میزبان یک ضیافت مجلل برای جذب کمک‌های مالی به کارزار انتخاباتی بایدن بود.

بایدن پس از مناظره ماه گذشته میلادی با ترامپ که پرسش‌های تازه‌ای در مورد سن و کارایی ذهنی او ایجاد کرد، در برابر درخواست‌های فزاینده دموکرات‌ها برای کنار گذاشتن نامزدی ریاست جمهوری مقاومت کرده است.

او در مصاحبه‌ای با «بی ایی تی» که روز چهارشنبه منتشر شد گفت «اگر پزشکان به من مراجعه کنند و بگویند تو این مشکل را داری، یا آن مشکل [را داری]» در مورد نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آتی تجدیدنظر خواهد کرد.

جو بایدن در آن مصاحبه به طور تلویحی گفت که در ابتدا قصد داشت فقط یک دوره رئیس جمهوری شود، اما پس از دیدن چند دسته شدن فزاینده ملت نظر خود را تغییر داد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار