| کد مطلب: ۱۱۲۹۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد

اولین واکنش حماس به حکم دیوان لاهه درباره اسرائیل

جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای از حکم مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره وجود غیرقانونی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین استقبال کرد.

اولین واکنش حماس به حکم دیوان لاهه درباره اسرائیل

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  جنبش حماس از حکم مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری استقبال کرد که آن بر غیر قانونی بودن اشغالگری رژیم صهیونیستی و لزوم پایان دادن به آن تاکید کرده است 

این جنبش اعلام کرد این حکم و درخواست از سازمان ملل و شورای امنیت برای بررسی اقدامات برای پایان دادن به اشغالگری، سیستم بین‌المللی را در برابر اقدام فوری برای پایان دادن به اشغالگری، عملی کردن احکام بعدی دیوان بین‌المللی دادگستری به ویژه در سایه جنگ نسل‌کشی مستمر علیه مردم غزه، توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری و یهودی سازی در قدس و مسجدالاقصی قرار می‌دهد.

حماس از مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت خواست تدابیر لازم را برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی مخصوصا در سایه مخالفت این رژیم با احکام دیوان لاهه و متهم کردن آن به یهودستیزی اتخاذ کند.

این جنبش اعلام کرد رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا احکام دیوان بین‌المللی دادگستری را زیر پا می‌گذارد. احکامی که خواهان توقف فوری جنگ غزه، تسهیل انتقال کمک‌های انسانی به غزه و توقف عملیات نظامی جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در شهر رفح است.

حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همواره دیوان لاهه و حتی رای امروز آن را مورد حمله قرار می‌دهد، از جامعه جهانی خواست با این احکام مسلح شده و اراده آمریکا را کنار بگذارند و رژیم صهیونیستی را برای اجرای احکام دیوان بین‌المللی دادگستری تحت فشار قرار دهند.

دیوان بین‌المللی دادگستری امروز جمعه با صدور حکمی حضور رژیم صهیونیستی در فلسطین را غیرقانونی دانست و از سازمان ملل و نهادهای آن و شورای امنیت خواست اقدامات لازم را برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین اتخاذ کنند.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار