| کد مطلب: ۱۱۲۸۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد

پلوسی خواستار کناره‌گیری بایدن شد

منابع آگاه می‌گویند رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا به جو بایدن گفته است در صورت عدم کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری و شکست در برابر ترامپ ممکن است شانس دموکرات‌ها را برای پیروزی در مجلس نمایندگان هم از بین ببرد.

پلوسی خواستار کناره‌گیری بایدن شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، شبکه سی‌ان‌ان به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داد: نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان در یک تماس تلفنی به‌طور خصوصی به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که باتوجه به نتایج نظرسنجی‌ها، او در انتخابات نوامبر در برابر دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه این رقابت‌ها پیروز نخواهد شد و اگر از انتخابات کناره‌گیری نکند، ممکن است شانس دموکرات‌ها را برای پیروزی در مجلس نمایندگان هم از بین ببرد.

یک منبع گفت که رئیس جمهور با رد کردن نظر پلوسی به او گفت، نظرسنجی‌هایی را دیده است که نشان می‌دهد او «می‌تواند برنده رقابت‌ها شود.» یکی دیگر از منابع، رویکرد بایدن را نسبت به نظرسنجی‌ها تدافعی توصیف کرد. در جریان این گفت‌وگوی تلفنی پلوسی از مایک دونیلون، مشاور دیرینه بایدن خواست تا برای گفت‌وگو درباره داده‌ها روی خط بیاید.

به گزارش سی‌ان‌ان، این تماس تلفنی دومین گفت‌وگوی مشخص شده بین قانونگذار کالیفرنیا (پلوسی) و بایدن از زمان عملکرد فاجعه‌بار رئیس جمهور در مناظره انتخاباتی ۲۷ ژوئن است. در حالی که تاریخ دقیق این گفت‌وگو مشخص نیست، یک منبع آن را در هفته گذشته توصیف کرد. پلوسی و بایدن در اوایل ژوئیه نیز با یکدیگر صحبت کردند.

نانسی پلوسی هفته‌های بعد از مناظره را صرف گوش دادن به نگرانی‌های همکارانش کرده است. او هفته گذشته، هنگامی که در مصاحبه‌ای گفت «این به رئیس جمهور بستگی دارد که تصمیم بگیرد که به نامزدی خود ادامه خواهد داد یا خیر» موجی را ایجاد کرد. پلوسی افزود: همه ما او را تشویق می‌کنیم که این تصمیم را بگیرد، زیرا زمان کم است.

سخنگوی پلوسی به سی‌ان‌ان گفت که رئیس سابق مجلس نمایندگان از روز جمعه در کالیفرنیا به سر می‌برد و از آن زمان تاکنون با بایدن صحبت نکرده است.

آسوشیتدپرس: دو سوم دموکرات‌ها خواستار کناره‌گیری بایدن هستند

درخواست‌ها برای کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ هر روز افزایش می‌یابد. رئیس‌جمهور بایدن در اولین مناظره‌ انتخاباتی در مقابل رقیبش «دونالد ترامپ» عملکرد ضعیفی از خود نشان داد و همین مسئله موجب شده تا هم‌حزبی‌هایش، حامیان مالی کارزارش و حتی رسانه‌های نزدیک به دموکرات‌ها نسبت به شانس بالای ترامپ برای پیروزی در انتخابات احساس خطر کنند.

نتایج نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس و موسسه تحقیقاتی نورک نشان می‌دهد در کل ۷۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی خواستار کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ هستند و این درحالیست که فقط ۵۷ درصد کناره‌گیری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را خواستار شده‌اند.

این نظرسنجی هم‌چنین به رای‌دهندگان دموکرات و جمهوری‌خواه به طور جداگانه پرداخته و طبق آمار منتشرشده، صرفا ۲۶ درصد جمهوری‌خواهان فکر می‌کنند که ترامپ باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند اما ۷۳ درصد دیگر خواستار باقی ماندن او در رقابت‌های انتخاباتی هستند.

در میان دموکرات‌ها، ۳۵ درصد خواستار ادامه فعالیت‌های انتخاباتی جو بایدن و حضورش در رقابت‌ها هستند اما ۶۵ درصد می‌گویند که رئیس‌جمهور باید از رقابت‌ها کنار بکشد.

این نظرسنجی از تاریخ ۱۱ الی ۱۵ ژوئیه (۲۱ الی ۲۵ تیر) با حضور ۱۲۵۳ بزرگسال انجام شده است.

در تازه‌ترین درخواست‌ها، «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنای آمریکا روز شنبه در دیدار با جو بایدن با قاطعیت گفته است که اگر او از رقابت‌های انتخاباتی نوامبر کناره‌گیری کند، بهترین کار برای خود او، برای حزب دموکرات و برای کشور خواهد بود.

 

 

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار