| کد مطلب: ۱۱۲۸۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد

ترامپ: عربستان دیگر با ما نیست

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، دولت «جو بایدن» را مسئول سوق دادن عربستان به سمت چین دانست و گفت: آن‌ها (سعودی‌ها) دیگر با ما نیستند، آن‌ها با چین هستند.

ترامپ: عربستان دیگر با ما نیست

به گزارش آرمان ملی آنلاین، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به تازگی در مصاحبه با بلومبرگ گفت در ۶ ماه گذشته با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان گفت‌وگوهایی داشته اما از بیان جزئیات محتوا و تناوب این مذاکرات خودداری کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نگران نیست که افزایش تولید نفت و گاز آمریکا، سعودی‌ها را ناراحت کند، گفت چنین نظری ندارد و به روابط شخصی خود با ولیعهد عربستان اشاره کرد.

وی درباره ولیعهد عربستان مدعی شد که «او من را دوست دارد و من او را دوست دارم».

ترامپ درباره عربستان گفت: آن‌ها همیشه نیاز دارند مورد حمایت قرار گیرند. آن‌ها به طور طبیعی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و من همیشه از آن‌ها محافظت خواهم کرد.

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ جو بایدن رئیس‌جمهوری فعلی و باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا را مسئول تخریب روابط با عربستان دانست و مدعی شد آن‌ها ریاض را به سمت یک دشمن کلیدی سوق دادند.

ترامپ گفت: آن‌ها (سعودی ها) دیگر با ما نیستند و با چین هستند.وی در عین حال مدعی شد: اما عربستان نمی‌خواهد با چین باشد، می‌خواهد با ما باشد.بلومبرگ نوشت: فراتر از روابط خارجی، ترامپ به دلایل دیگری علاقه‌مند به روابط نزدیک‌تر با عربستان است. میلیون ها دلار او در خطر است. سازمان ترامپ و سازمان جهانی املاک و مستغلات DAR در اول ژوئیه (۱۱ تیر) اعلام کردند که به دنبال ساخت برج ترامپ و یک هتل گرانقیمت در جده هستند.

یک صندوق سرمایه‌گذاری نیز که جرد کوشنر داماد ترامپ موسس آن است، سرمایه‌ای به ارزش ۲ میلیارد دلار از صندوق سرمایه‌گذاری دولت عربستان دریافت کرده است.

بلومبرگ نوشت: متحدان غربی آمریکا که با خصوصیات و رویکرد ترامپ در سیاست خارجی آشنا هستند اکنون اقدامات زیادی برای آمادگی برای بازگشت احتمالی وی به کاخ سفید به کار بسته‌اند. از جمله این اقدامات افزایش هزینه‌های دفاعی، انتقال کنترل کمک‌های نظامی اوکراین به ناتو، رقابت برای بهبود روابط با مشاوران ترامپ و اندیشکده‌های وابسته به او است.

در نشست اخیر سران ناتو در واشنگتن نیز ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین از متحدانش خواست به جای منتظر ماندن تا معلوم شدن نتایج انتخابات آمریکا، به سرعت به کشورش برای مقابله با روسیه کمک کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه عربستان به دنبال تلاش نافرجام ترور ترامپ، با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم و همبستگی خود را با رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و خانواده‌اش ابراز کرد.

در جریان تجمع انتخاباتی این هفته در شهر «باتلر» ایالت «پنسیلوانیا» آمریکا، فردی ۲۰ ساله به نام «توماس متیو کروکس» از فاصله ده‌ها متری از تفنگ نیمه خودکار خود چندین گلوله به سمت ترامپ شلیک کرد که یکی از آن‌ها به گوش او و سه گلوله دیگر به حاضران اصابت کردند.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار