| کد مطلب: ۱۱۲۸۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد

ادعای بازداشت سه اسرائیلی به اتهام همکاری با ایران

نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه ادعا کردند که سه اسرائیلی به اتهام همکاری اطلاعاتی با ایران بازداشت شده‌اند.

ادعای بازداشت سه اسرائیلی به اتهام همکاری با ایران

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ پایگاه خبری روزنامه یدیعوت آحارانوت ادعا کرد، شاباک(سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) 3 شهروند اسرائیلی را به زعم و بهانه همکاری با ماموران اطلاعاتی ایران دستگیر کرده است.

این پایگاه عبری زبان اعلام کرد، شاباک مدعی است موفق شده زیر ساخت‌های یک گروه که به همکاری با ایران می پردازد را کشف و اعضای آن را دستگیر کند.

به زعم این رسانه این هسته اطلاعاتی طی چند ماه اخیر تحت پوشش آژانس‌های خارجی برای جذب شهروندان اسرائیلی جهت انجام ماموریت‌های متنوع در اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) استفاده می‌کردند.

براساس ادعای شاباک بازجویی انجام شده از "ایلمیخ اشترن" 21 ساله، از ساکنان بیت شمیش وی از طریق تلگرام، با فردی که نام‌ (آی دی)‌اش آنا ایلینا بود، در تماس بوده و از وی دستورات مربوط به ماموریت‌های مختلفی را در اسرائیل دریافت می‌کرده است.

براساس این ادعای عجیب، از اشترن خواسته شده بود تا اعلامیه‌‌هایی را در تل‌آویو نصب کرده پول‌‌هایی را در نقاط مختلفی در قدس و تل‌آویو قرار داده و بسته حاوی کله گوسفند یا سر عروسک همراه با یک چاقو و یک نامه تهدید را در جعبه هدیه گذاشته و به نقطه ای خاص ببرد.

در ادامه این ادعای محافل امنیتی صهیونیستی، از این فرد خواسته شده بود  تا بخش‌هایی از جنگ را هم به آتش بکشند.

به زعم این رسانه عبری زبان اشترن با انجام تمام مامویت‌ها به جز آتش سوزی در جنگل و قتل موافقت کرد.

واللا نیوز نیز همانند یدیعوت آحارانوت در روایت ادعایی خود فقط به نام یکی از این افراد اشاره کرده و در عین حال خبر داد، دادستانی منطقه قدس امروز سه شنبه لایحه کیفرخواست علیه اشترن را تقدیم دادگاه مرکزی قدس کرده و او را متهم به ارتباط با ماموران خارجی کرده است.

به نوشته والا نیوز تعدادی از شهروندان نیز در این رابطه بازجویی اما بعدا آزاد شده‌اند.

یکی از ادعاهای عجیبی که در این رسانه‌ها به نقل از شاباک منتشر کرده‌اند، درخواست کارفرما از اشترن برای ارسال یک کله گوسفند در یک جعبه هدیه به همراه یک دسته گل به آدرس منزل یکی از مسئولین عالی رتبه آژانس هسته‌ای اسرائیل بود، اما براساس این روایت عجیب و غیر قابل باور اشترن نتوانست کله گوسفند پیدا کند! کارفرمایش هم به وی پیشنهاد کرد که یک گوسفند خریداری و بعد از ذبح آن کله‌اش را برای این منظور ارسال و بقیه گوسفند را برای خود بردارد اما بالاخره راضی به ارسال سر یک عروسک در جعبه هدیه شد، ولی اشترن باز هم حاضر به انجام این کار نشد و گفت با این کار به زندان می‌رود.

گفتنی است همزمانی این ادعاها با نزدیک شدن عزیمت نتانیاهو به آمریکا و و دیدار با بایدن و نیز سخنرانی در کنگره آمریکا قابل تامل است.

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار